12 Ekim 2019 Cumartesi

Siz yaptığınız işsiniz (VE bu iyi birşey)

Yine bir motivasyon yazısıyla geldim. Haftaya cumartesi bir kongrede iki bildiri sunacağım ve çalışmalarımı ilerletmek için bugün de okuldayım. Hedeflediğim kısmı bitirince kısa bir yazı yazmak istedim ve yine okuduğum bir medium.com makalesinden esinlendim. Bu sefer yazı dizi halinde haftalarca sürmeyecek :)) sadece makalenin birkaç can alıcı kısmından bahsedeceğim...

Gerçek ve Adalet adlı Estonya klasiklerinden bir kitapta para kazanmak için birkaç yıl orduya yazılmayı düşünen bir çiftçinin oğlu konu edilir. Bu durum çiftçiyi endişelendirmektedir savaşa gidip dönmeyen birçok genç örnek teşkil etmektedir. Baba ise yıllarca emek vererek çiftliği oluşturmuş zamanla burayı oğluna bırakmayı hayal etmiştir. Çiftlik iyi kazandırmaktadır ancak bu durumda bile hala emek vermek gerekmektedir. Oğlu ise eve ekmek getirmenin daha kolay yolları varken neden çiftçilik yapması gerektiğini babasına sorar. Babasından cevap alamaz ve böyle bir işin ancak sevgiyle yapılabileceğini ekler.

Yaşlı adam uzun süre sessiz kalır, sonra ağzından şu sözler dökülür "Çalış ve terle, ardından sevgi gelecektir..."
Vincent Van Gogh
Oğul gibi olmayın ve yarım sevdiğiniz bir işi geçici bir süre yaparım diye yıllar boyu biriktirdiğiniz tecrübeyi harcayıp yeni bir işe dalmayın. Bu macera düşündüğünüz gibi olmayabilir. Bunun yerine sınırsız yoğunlukta mesleğinize dalın. Sadece bir anlığına duygularınızı ve egonuzu bir kenara bırakın ve yanlızca işe odaklanın. Bu sürece güvenmek için cesaretli olun. Ardından sevgi gelecek...

Vincent Van Gogh
Makale kısaca bunları söylüyor. Bu konuda farklı fikirler olabilir ama şu an işime motive olabilmem için bana tam zamanında geldi. Çünkü mesleğimi bırakıp farklı işler denemek ara sıra gündemime giriyor, özellikle sıkışınca ve bu performansımı düşürüyor. En son bir akrabamın boşa kürek çektiğimi söylemesiyle ortamımdan uzaklaşır gibi oldum, oysa burası benim evim ve burada mutluyum...

Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? Akşam Şehrazat Balesi'ne gideceğim o yüzden biraz kısa kesmek zorundayım, mutlu bir haftasonu diliyorum :)

14 yorum:

  1. BEN DE SİZİN GİBİ DÜŞÜNÜYORUM IŞIN HANIM. HERKES BİLDİĞİ İŞİ DÖRT DÖRTLÜK YAPMALI BENCE. SEVGİ İLE. TEŞEKKÜRLER BU GÜZEL YAZI İÇİN.

    YanıtlaSil
  2. Artık birçok kişi az/yorucusuz iş, çok para derdinde. Sektör de bozuk, işveren de en az maaş derdinde

    YanıtlaSil
  3. Böyle motivasyon yazılarına devam edin Bence çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, devam edeceğim gibi görünüyor :)

      Sil
  4. Bu yazı şu an bana da çok iyi geldi. Bazen ben de her şey boşuna mı diye boşluğa düşüyorum..

    YanıtlaSil
  5. Ne yaparsanız yapın sevgi ve azimle çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. "Çalış ve terle, ardından sevgi gelecektir..." güzel ve anlamlı sözler. Herkes bedavadan sevgi bekler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, önce fedakarlık geliyor :) İnsan öğrendikçe seviyor...

      Sil
  7. Yaptığın işte mutluysan çevredekilerin ne söylediğine aldırmamalısın. Onlar her zaman konuşacaktır. Önemli olan insanın yaptığı işten zevk alması. Bir sene sevmediğim bir işte çalıştım. Hem ruhumu hem vücudumu mahvetti. Bir daha öyle bir duruma düşmek istemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes kendi hayatıyla ne yapacağı konusunda özgür olmalı. Eskiye oranla söylenenler beni daha az etkiliyor, aslında hiç etkilememeli... Sevmediğim bir işe hiç bulaşmamam gerektiğini anlamış oldum yorumundan, çok teşekkürler :)

      Sil