2 Ağustos 2019 Cuma

Odaklanma Stratejisi (Alıntılar)

Başarana kadar ısrar edeceğim. Her zaman bir adım atacağım. Hala ulaşamadıysam ilave bir adım, sonra bir tane daha. Her seferinde bir adım zor değildir. Biliyorum ki, tekrar eden küçük adımlar her girişimi tamamlayacaktır. -Og Mandino

Devamlı ve ısrarlı bir eylem olmadan hayatınızda asla büyük sonuçlar elde edemezsiniz.

Nobel ödülü sahibi, hümanist ve Grameen Bank'ın -fakirler için banka- kurucusu olan bu harika insanın; iş dünyasında ve hayatta başarılı olmak isteyenler için vurguladığı dört temel disiplini vardır. Bunlar; günlük disiplin, sıkı çalışma, sağlam ahlak ve devamlılıktır. Bunların basit uyarlamaları, yoksul ülkelerde onunkine benzer yüzlerce mikro kredi iş modelini oluşturdu. İşe yarayan birşey bulduğunuzda, yapmaya devam edin. Sürecinizi iyileştirmek için her ne gerekiyorsa yapmaya çabalayın, ancak devamlılığınızın değişmediğinden emin olun. 


Hayatta gerçekten yapmak zorunda olduğunuz hiçbir şey yoktur.
Hayattaki herşey bir tercihtir -> Belki tek istisna nefes almaktır.

"Beni kızdırdı" gibi şeyler söylediğinizde, esasen kızgın olmayı seçtiniz. Kızgın olmayı seçtiniz. Kızmak zorunda değildiniz. Farklı bir seçim yapmak yerine öfke ile karşılık verdiniz. 

"Bu işten nefret ediyorum, gerçek özgürlükten zevk alacak kadar asla para kazanamayacağım" demekse gerçekte, "Bu düşük ücretli meslekte sonsuza kadar kalmak zorundayım." anlamına gelir. Ne kadar üzücü!

Yapmayı tercih ettikleriniz size güç kazandırırken yapmak zorunda olduklarınız sizi baskı altına alır.

Bu, bulaşık yıkama gibi basit görevler dahil gündelik kararlarınızı sürekli düşünmek için bilinçli bir çaba gerektirir. Kendinize "Şimdi bulaşıkları yıkamayı tercih ediyorum ve mümkün olan en iyi şekilde yapacağım" deyin. Bu "Ah hayır, bulaşıkları halletmek zorundayım, ne aptalca şey." demekten çok daha iyidir. 

Sürekli daha iyi seçimler yaptığınızda daha iyi alışkanlıklar yaratırsınız. Bu daha iyi alışkanlıklar daha iyi karakter üretir. Daha iyi bir karakteriniz olduğunda dünyaya daha fazla değer katarsınız. Daha değerli olduğunuzda daha büyük ve daha iyi fırsatlar çekersiniz. Bu, hayatınıza daha fazla katkıda bulunmanıza olanak tanır. Bu da daha büyük ve daha iyi başarılara yol açar. Bunu anlayan insanlar toplumda gücü, vizyonu ve söze sadakati temsil edenler olarak öne çıkarlar. 

8 yorum:

  1. Güzel bir yazı işi kafada büyütmek yerine işe başlamak daha iyi. Her şey zihinden geçer. Kızgınlık örneği. Bugün mutlu olmayı seçiyorum. Aksaklıklar eksiklikler daima olacaktır. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  2. harika tavsiyeler uymaya çalışacağım teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Güzel gör güzel düşün güzel eylemde bulun

    YanıtlaSil
  4. "Devamlı ve ısrarlı bir eylem olmadan hayatınızda asla büyük sonuçlar elde edemezsiniz." cümlesi beni çarptı. Tam da ihtiyacım olan cümle. Çok teşekkür ederim. Bazı şeyleri daha yoğun düşünmemi sağladın :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de yazarak bu fikirleri oturtmaya çalışıyorum hayatımda :)

      Sil