14 Ağustos 2019 Çarşamba

Odaklanma Stratejisi 8

*  Şu andan itibaren aklınıza "Yapmak zorundayım" geldiğinde "İptal, iptal! Hayatımda mecburiyetlerin acısını daha fazla çekmemeyi tercih ediyorum!" diye haykırın.

*  Anlaşmalarınıza devamlı sadık kalmanız, güzel ahlakınızın temelidir.

*  Yapacağınızı söylediğiniz şeyleri yapmaktan kaçındıkça itibarınız zedelenmektedir.

*  Bir başka husus. Unutmayın, normal şartlar altında bir anlaşmaya sadık kalmak konusunda güçlük çekiyorsanız; yeniden müzakere etmek mümkündür. Ahlaklı kalmak için daima bu seçeneği kullanın. Arayıp "Onbeş dakika geç kalacağım, problem olur mu?" diye sormak için bir dakikanızı ayırın.

*  1. Her zaman doğruyu söylerseniz, insanlar size güvenir.
   2. Söz verdiğiniz şeyi yaptığınızda, insanlar size saygı duyar.
   3. Başkalarını özel hissettirecek olursanız, insanlar sizi sevmeye başlar.



*  Beni hedefime ulaştıran sırrı söyleyeyim size. Gücümün tek kaynağı azmimdi. Louis Pasteur

*  Dönüm noktalarının rahat ve çatışmasız olacağını düşünenler, geçmişten hiç ders almamışlardır.

*  Ertelediğinizde, aslında geleceğinizi mahvediyor ve önünü kesiyorsunuz.

*  "Birgün büyüdüğümde, okulu bitirip işe gireceğim.
     İstediğim hayatı yaşamaya başlayacağım...
     Bir gün mortgage'i ödediğimde,
     Gelirim düzene girip çocuklar büyüyecek,
     Ben de yeni arabamla keyif verici geziler yapacağım...
     Bir gün emekliliğe hazırlandığım bu anlarda,
     O güzel karavanı alıp ülke boyunca
     Görülmesi gereken her yeri gezeceğim... Bir gün." Ed Foreman

Bir zaman sonra, bir ömür boyu bir gün diye düşünüp boş veren bu erteleyenler; hayatlarının sonuna gelirler. Sona yaklaşırken düşüncelerini dolduran tek cümle: "Keşke gerçekten yapmak istediğim şeyleri yapsaydım, hayatım çok farklı olurdu." şeklindedir.

Ne yazık ki kaçırılmış olan tüm fırsatları derinlemesine düşünürler "Keşke sağlığımla ilgilenseydim", ... gibi.

2 yorum: