13 Ağustos 2019 Salı

Ghajini film yorumu

Bayramın bir kısmını ofisimde geçirdim. Burada çoktandır göz atmadığım ne var diye bakınırken eski bir ajandama rastgeldim. Eski notlarımın bulunduğu ajandayı dikkatle inceledim, eskiden yazdığım şeyler çok ilgimi çekiyor. Bir sayfaya Aamir Khan'ın filmleri diye bir not almışım, nasıl olsa vaktim var, bunu atlamayayım dedim. Kısa bir araştırmadan sonra Hintli aktör ve yönetmenin en güzel 7 filmini tanıtan bir video buldum. Bazı filmlerini zaten izlemiştim, izlemediklerim için konu araştırması yapıp beğendiğim bir tanesini internette bulup, açtım.


Hint filmleri oldukça uzun, izlemeye başlamadan bunu hatırlatmada fayda var. Ben bu filmi iki günde bitirdim. Kalitelileri oldukça güzel, tatmin edici oluyor. Aamir Khan bu filmde bir telefon şirketinin sahibi çok zengin bir adam. Ancak filmin başlangıcında kendisini dövmeli ve oldukça esrarengiz bir evde izliyoruz, geçici süreli hafızasını kaybetmiş ve perişan bir haldedir. Sadece onbeş dakika hatırlama kapasitesi vardır ve sonrasında herşeyi unutur. Günlüğü sayesinde başına gelenleri öğreniyoruz, ve geçmişe dönüyoruz: Bir gün şirketi küçük işlerde (reklam gibi) yer alan bir aktristin evinin bulunduğu yeri satın almak ister. Bu nedenle şirketin çalışanları kızla konuşmaya gelirler. Kız da oyunculuk sektöründe dikkat çekmek için şirketin sahibinin erkek arkadaşı olduğunu açıklar, durum gazetelere yansır. Herşeyden habersiz Sanjay Singhania gazete haberlerini okuyunca kızı bulmaya karar verir. Yanına gittiğinde kızın popülaritesi artmıştır bile, reklam filmi setinde herkes emrine amadedir. Voice telefon şirketinin sahibi Sanjay Singhana kızın devamlı konuşmasından ve O'nun aktör olmak için yanına geldiğini sanmasından dolayı durumu açıklayamaz. Kızla görüşmeye başlarlar... Olayları daha fazla anlatmak istemiyorum. Günlüğü hafızasını kaybedene kadar yazmıştır, sonrasını ise bir tıp öğrencisi kız açığa çıkarır. Sanırım filmin 2.si de çekilmiş, bulursam mutlaka izleyeceğim. Konusunu beğendiyseniz şans verin derim, iyi seyirler :)

4 yorum: