23 Ağustos 2019 Cuma

Alice Harikalar Diyarında - Lewis Carroll

Merhabalar, elimde bir köy okuluna gönderilmek için alınmış birkaç çocuk kitabı var. Sahaftan alışveriş yapıp gönderemeyince fırsat buldukça okuyorum bunları. Tabii eninde sonunda minik öğrencilere ulaşacak, bir okul kütüphanesi için kitap toplama kampanyası duyarsanız bana haber verin lütfen. 


Ben bu kitabı çocukken okumamıştım sanırım, yani yeni okudum :) Ünlü matematik profesörü Lutwidge Dodgson, Lewis Carroll takma adıyla yazmış ve arka planında mantık ve matematik kavramları saklıymış. Bunu kitabın arka yazısından öğrendim ve çok şaşırdım. Çünkü Alice piknik yapmaktayken ceket giymiş bir tavşanın peşinden gidip deliğe düştüğünde yaşadığı olaylar oldukça absürd. Bir de diyaloglar olabildiğince saçma tasarlanmış yani söylenilen herşey tutarsız ve birbiriyle ilgisiz. Zaten harikalar diyarı öyle bir yer, orada herkesin delirmiş olduğu bahsi geçiyor. Yine de bu diyalogları fazla alaka kurmadan takip ederseniz bir olay örgüsü var. Ne güzel delirmişler, ben de arada böyle saçmalayabilsem keşke diyebilirsiniz :)) Yani ben herhangi bir mantığa ulaşamadım. Kitabın bir yerinde Alice çarpım tablosunu hatırlamaya çalışıyor ama yanlış hatırlıyor, belki çocukların kendini sınaması bakımından konuya dahil edilmiş olabilir. Tüm maceranın sonunda bir rüya görmüş olduğunu anlıyoruz. 

Alice Harikalar Diyarında filmlerinin her ikisini de izledim, olay örgüsü filmlerde biraz daha farklı. Sadece harikalar diyarında yaşayan şapkacı, mart tavşanı, iskambil kağıdından askerler, kral, kraliçe gibi karakterler aynı. Kitabı okurken başta herşeye şaşırsam da uykum vardı biraz ve sonrasında ben de bir rüya alemindeymiş gibi kendimi fantaziye bıraktım. Mutlu bir haftasonunuz olsun! :)

8 yorum:

  1. Kitap ağacı diye bir sayfada kitap talep eden okullar olabiliyordu. Bir göz atın isterseniz.
    Çocuk kitaplarının bazıları biraz değişik olabiliyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfaya bakayım teşekkürler. Evet sanırım ben çocuk kafasını anlamaktan biraz uzak kaldım :)

      Sil
  2. Bu kitabı ben de çocukken okumadım. Kitabını okumadığım için filmini de izlemedim. Bence Alice'in dünyasına girme zamanım gelmiş.

    Eğer daha çok ihtiyacı olan bir okul yoksa benim çalıştığım okula kitap bağışı yapabilirsin. Okulumuzun sayfasını buraya koyuyorum:

    http://cemilmericortaokuluadana.meb.k12.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak ettiysen oku tabi :) Bir bakayım fazla ihtiyaç sahibi bir okul bulamazsam senin çalıştığın okula bağışlayayım.

      Sil
  3. Bu kitabı uzun yıllar önce okumuştum. Bu tip sürreal kitaplar eskiden çok ilgimi çekerdi.Öğrenciler için kitap toplanmasına yönelik bir etkinlik haberi alırsam size haber veririm.Paylaşımınız için teşekkürler.İzlemeye aldım sizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoş geldiniz! Haber vereceğiniz için teşekkürler :)

      Sil
  4. Çok güzel çalışmalar Bunlar tebrik ederim

    YanıtlaSil