28 Ekim 2015 Çarşamba

Yürüyüşümden Kareler... Ve Hayvanseverlik Üzerine

Ben yürümeden duramıyorum ya bana eşlik eden sokak köpekleri de oluyor zaman zaman. Genellikle bir park bankında veya çimenlerde oturduğum zaman önümdeki yumuşak çimenlerin üzerine oturup koruma görevi üstleniyorlar. Sonra da yakınımdan geçen insanlara, diğer hayvanlara hırlayıp havlıyorlar. Geçenlerde bir tanesinin bol bol fotoğrafını çektim. Aslında bu koruma hiç fena olmuyor aksi takdirde uyuşturucu kullanan gençler tenhalarda sizden para dileniyorlar veya azgın köpekler yanınıza çok yaklaşınca ürkebiliyorsunuz.

Bazı insanlar düzenli yürüyüşler yapmak için bir köpek ediniyorlar. Köpeğiniz varsa her gün gezdirmek mecburiyetindesiniz ve bu sebeple siz de egzersiz yapmış oluyorsunuz. Ben köpekleri (ve ayrıca kedileri de) çok severim ve bu düşünce bana da cazip geldi bir süre. Ama ailemle yaşadığım için bu mümkün olmadı. Hep evde birbiriyle iyi anlaşan bir kedim bir de köpeğim olsun istemişimdir...

Şimdilerde evcil hayvanların biraz da sahiplerinin egolarını tatmin etmek için kullanıldığını düşünüyorum. Sevgisiz büyüyen bazı zengin, para odaklı yaşayan insanlar, karşılarındakilere sevgi veremedikleri için, sadece beslenerek insana bağlanan köpeklerinden karşılıksız sadakat ve sevgiyi tadarlar. Bu tip insanlar diğer insanlardan umudu kesip, herkesten nefret eden, sözde hayvanseverlerdir. Bunların arasında kocasından boşanıp, önce kocasından sonra da çevresindeki insanlardan gördüğü davranışlar sonucunda insansevmez hayvansevere dönüşen kadınlar da vardır. Eminim tanımasanız bile çevrenizde görmüşsünüzdür bu tip insanları, çöplerden insanlar karın doyurduğu halde hiç bir şey hissetmezken, kedi köpeklere mama bırakırlar cadde kenarlarına. Ayrıca hayvansever görünenlerle ilgili,  fazla masraf olmasın diye hayvanlarını aç bırakan, zincirleyen, kafese kapatan, döven insanlara kadar bahsedilecek çok konu var aslında.

Neyse ben yürüyüşüme döneyim, bu köpeği beslemeye çalışan, devamlı yanına çağıran bir çocuk vardı ancak bu tatlişko önümde oturup hiçbir yere kımıldamadı uzun süre.






Hayvan sevgisiyle dolu günler diliyorum ama bu sevginin aksine, öte yanında, mesela iş arkadaşınızı aşağılıyor, yüzüne bakmıyor, selam bile vermiyorsanız bu sevginin, sevabın  hiçbir değeri kalmıyor aslında... Bunu siz yapmıyorsunuz biliyorum ama yapan insanlara sözüm, bir gün rastlar da bu yazıyı okurlarsa diye... 

Sevgiler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder