14 Ekim 2015 Çarşamba

Gezdim, Tozdum, Yaptım

Bu blog yazımda son zamanlarda neler yaptığımı anlatacağım. Aslında bunlar benim zaten periyodik olarak yaptığım şeyler, ziyaret ettiğim mekanlar... 

Bu arada...Üniversitede doktoraya Uzay Bilimleri ve Teknolojileri Bölümü'nde devam ediyorum, geçiş yaptım. Çünkü orada benim tam olarak uzmanlık alanım, Uzaktan Algılama Departmanı açıldı ve bu yıl ilk kez doktora öğrencisi kabul etmeye başladı.

Bizim evin yakınlarında falezlerin üzerinde deniz manzaralı bir yürüyüş ve bisiklet parkuru var. Ben sporumu genellikle bu parkurun içinden geçtiği parktan yürüyerek yapıyorum. Evden çıktıktan sonra Düden Şelalesi'nin denize döküldüğü yerden sonra 15 dk daha yürüyünce Kır Kahvesi'ne ulaşıyorsunuz, benim favori mekanlarımdan biri, bir bira molası veririm bazen burada. Bazen de sadece oturmaya giderim, işte size benim oldukça sık seyrettiğim bu manzaranın sonbahar versiyonu :)


Eskiden daha sık olmakla beraber hala yaptığım diğer bir keyif ise, Starbucks'ta Con panna molası vermek. Bu mekanın kuzeyinde 10 dk'lık bir mesafede Antalya'nın en büyük alışveriş merkezlerinden biri, Terracity var. Bana yakın olduğu için oraya da oldukça sık gidiyorum. Con panna, espresso üzeri krema, yanına da Mozaik pasta enfes gidiyor. Ben kreması bol sevdiğim için taştı fincan tabağına :)


Martha Steward'ın yemek tarifleri sayfasından bulduğum tarifle French Toast yapmıştım bir zamanlar. e2'de veya cnbc-e'de yemek programları yayınlanıyordu Martha Steward'ın, oradan tanıyorum. Şimdi blog yazılarının olduğu sayfasını takibe aldım buradan. ABD'de bir arkadaşının restoranını tanıtan resimlerde Gin&Jam diye bir kokteyl gördüm. İçindekileri yazmış ama oranlar yok, ben bunu yaparım dedim. İkinci deneyişimde limonata yerine nar suyu kullandım daha kırmızı ve daha güzel oldu. Bir de ahududu reçeli gerekiyor, bunu marketten aldım ve tabiki de cin... İdeal oranları deneyerek buldum, sonuç çok lezzetli :) Bu kokteylin ben versiyonu tarifi şöyle (1 kişi için): 1 neskafe fincanı nar suyu (taze sıkılmış), 3 tatlı kaşığı ahududu reçeli, 1 kahve fincanı cin, yarım kahve fincanı soğuk su, bunları karıştırıp süzün. Kokteyl bardağı olarak küçük boy kavanoz kullandım, internetteki resminde de öyleydi. İçine 2 kalıp buz atıp ve kısa ve kalınca pipetle servis yapın, çok eğlenceli bir sunum oluyor. 

    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder