19 Ekim 2015 Pazartesi

Okuma ve Yazma Mevsimidir Sanki Sonbahar

Okullar açıldı, ondan mı bilinmez, ya da havalar serinledi dinçleştim, bende her zamankinden fazla bir okuma, yazma hevesi var. Kitap fuarları da hep bu mevsimde olur değil mi? Gider cebimizdeki tüm parayı bir güzel harcarız. Benim vicdan azabı duymadan harcadığım paradır, kitap fuarında birkaç saat içinde uçup gider.

Bu ara Oğuz Atay'ın Korkuyu Beklerken adlı romanını okudum. İTÜ İnşaat Fakültesi mezunu, hem akademisyen, hem de yazar olan Oğuz Atay bana ilham verdi. Zaten roman da İstanbul'daki öğrencilik yıllarımdan arkadaşlarımın bana hediyesi. Çok güzel de bir not iliştirmişler ilk sayfasına "Seni Seviyoruz" diye :).

16-17 yıl sonra elime aldım kitabı, sebebi de Tutunamayanlar'ı okuyamayıp yarım bırakınca, yazara karşı önyargılı olup başlayamam bir türlü bu kitaba... Derken, yaprakları sararmış solmuş bu kitabı yeni bitirdim. Etkileyici gerçekten, dokunaklı karakterler yüreğinizin taaa dokunulmamış yerlerine temas ediyor öykülerinde... Bir de vefat ettikten 2 yıl sonra babasına yazdığı bir mektup var ki, tam benim de yazmaya ihtiyacım olan cinsten dedirtti bana...

Yeni okumaya başladığım ise Buket Uzuner'in İstanbullular adlı kitabı. Amerika'da yaşayan bir akademisyen ile oraya sergi açmak için giden doğulu bir heykeltraş adamın aşkıyla başladı roman. Kadın yıllar sonra Amerika'daki akademik kariyerini bırakıp İstanbul'a yerleşmeye karar veriyor. Akıcı bir kitap, olaylar nereye sürükleyecek bu ilişkiyi diye merak ediyorsunuz.

Buket Uzuner sevgisi çok yerleşmiştir bende, çok uzun yıllardır okurum kitaplarını ama bir süre ara vermiştim. Bu arada da Toprak, Su dizisini yayımladı. Bunları da okursam tüm kitaplarını okumuş olacağım sanırım.

Mutlu, hareketli ve bereketli bir hafta diliyorum, sevgiler :)

2 yorum:

  1. Oğuz Atay'ın Tehlikeli Oyunları'nı ben de okumak istiyorum ama boş bir vaktimin olmasını bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece Korkuyu Beklerken'i okudum ama Tehlikeli Oyunları da merak ettim şimdi :)

      Sil