10 Ağustos 2021 Salı

Ters Düz | Mert Ofluoğlu kitap yorumu

 Kitap, sürükleyici ve samimi bir dille yazılmış. Belki de Mert'i blog dünyasından tanıdığım için bana samimi geldi ancak anlatılan olaylar hafiften tüyleri ürperten cinsten. Yazım dili olayların içindeymişsiniz hissi yaratıyor ve kitabın etkileyiciliğini arttırıyor.


İstanbul'da yayıncılık sektöründe çalışan ve yazar olan Ece'ye bir gün Trabzon'un Bozbalık Köyü'nde yaşayan amcasından bir telefon gelir. Konu babası olunca Ece, bir süreliğine burada kalmak üzere apar topar köye gelir. Çocukluğunu geçirdiği evde şimdi üvey kardeşleri yaşamaktadır ve bu eve tekrar yerleşir. Ancak bu eve kendini kabul ettirmesi kolay olmayacaktır. Bir yandan babasıyla ilgili esrarı çözmeye çalışırken, bir yandan da burada, İstanbul'da yazmaya başladığı kitabını bitirmek için çalışmaya kararlıdır. Köyde, çocukluğunu birlikte geçirdiği arkadaşlarına rastlar ve o zaman yaşanan çocukça duygular, yeniden gün yüzüne çıkar. Oysa O'nun zaten İstanbul'da bir sevgilisi vardır...

Kitap okunmaya değer, tavsiye ediyorum. Ancak eleştirilerim olacak elbette, bazı yerlerde cümleleri birbirine bağlamakta zorlandım, sanki iki farklı ruh haliyle yazılmış gibi, anlatabildim mi bilmiyorum... Bazı yerlerde de roman derinliğinden çıkıp senaryo kaygısı güdülmüş gibi geldi, bir de işlenen cinayet kendini savunma olduğu için gizlenmesi gerektiğini düşündürtmedi bana...

Bozbalık üçlemesinin yolu açık olsun, serinin diğer kitaplarını peş peşe okuma fırsatı buluruz umarım. Mert'in kalemine sağlık, yazarlık hayatında gelişerek ilerleyecektir eminim. Sevgiler ❤

6 yorum:

  1. Samimi bir yorum olmuş. Blog arkadaşlarımdan biri olarak Mert' başarılar diliyorum. Sevgi ve selamlarımla 😊🤚

    YanıtlaSil
  2. severek okumuştum ne güzel anlatmışsın:)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı uzun zamandır görüyorum. Şimdi yeni yayınevinden yeni baskısı çıkmış. Yolu açık olsun.

    YanıtlaSil