19 Şubat 2021 Cuma

Regaib Kandili

Dün gece kandildi, öncelikle herkesin kandili mübarek olsun. Umalım ki dualarımız kabul olsun... 

Bu ara iki kitap birden okuyorum, Bilge Adamın Korkusu ve Beyefendi. Bilge Adamın Korkusu, Patrick Rothfuss - Rüzgarın Adı'nın ikinci kitabı. Bu seri çok akıcı ama ikinci kitap ilkinin tekrarı gibi başladı. Sanki ilk kitabın ortalarına gelmişim gibi gidiyor. Yine de severek ilerliyorum.

Beyefendi'yi ise bir bookstagrammer'ın tavsiyesi üzerine aldım. Çok satan kitaplar arasında olduğunu, şu ara çok popüler olduğunu bilmiyordum. D&R'da dolaşırken farkettim. Grinin Elli Tonu serisinin yazarının bir başka kitabı. Bu kitap da diğerleriyle aynı konseptte. Bunu da okumaya başladığımda Grinin Elli Tonu'na başlıyormuş gibi hissettim, aynı gibi geldiği için bana başta çok çekici gelmedi. Ama şimdi kitabın akışına kendimi kaptırmış durumdayım.

Kitapların yorumlarını bitince yazacağım, şimdi içeriklerinden bahsetmek istemiyorum hiç, olabildiği kadar sürpriz olsun :)

Dün kandil simiti yapmaya niyetlendim, tek sorun evde mahlep bulunmayışıydı. A101, Carrefour, BİM ve Şok'a baktıktan sonra Migros'ta buldum. 

Yaşı epey ileri bir komşumuz var, yalnız yaşıyor ve dün aşı olmuştu O'na götürdüm. Tarif oldukça iyi sonuç verdi, o yüzden burada paylaşacağım. Komşu dün pastaneden kandil simiti almaya niyetlendiğinden ama pahallı bulduğundan bahsetti, tanesi neredeyse iki liraya geliyormuş. Evde yapılan da ucuza gelmiyor ama çok daha sağlıklı olduğu tartışılmaz. Tarife ulaşmak için TIK  

Ben pazardan Trabzon tereyağı almıştım, onu kullandım. Piyasadakilere göre dolapta dahi daha yumuşak kalıyor. Bir de tam buğday unu kullandım. Tarifi birebir uyguladım, güvenle yapabilirsiniz. Sevgiler ❤

10 yorum:

  1. Hayırlı kandiller arkadaşım.
    Beyefendiye bir bakayım, fark etmemişim hiç. 50 ton üçlemesini severek okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şebnem. Ben 50 ton kitaplarını okumadım, filmlerini izledim sadece 😊

      Sil
  2. Elinize sağlık Allah kabul etsin... Hayırlı kandiller birde...

    YanıtlaSil
  3. Allah kabul etsin...
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık. Kandilin kutlu olsun. Bize de komşu tatlı getirmişti. Ben bu kandil akıl etmedim ama bir dahaki sefere bir şeyler yapıp komşulara vermek istiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Kandil simitleri güzel görünüyor. Geçmiş kandilinizi tebrik ederim.

    YanıtlaSil