4 Şubat 2021 Perşembe

Küçük kara balık - Samed Behrengi

 "Kışın en uzun gecesiydi. İhtiyar bir balık, denizin derinliklerinde yaşayan on iki bin çocuğuyla torunlarını bir araya toplamış, onlara bir hikaye anlatıyordu:..."


İşte o hikaye küçük kara balığın hikayesi. Bu balık, annesinin binlerce yavrusundan sağ kalan ve hep aynı sularda yüzmek istemeyen bir minik. Annesiyle yaşadığı akarsunun ötesinde neler var merak ediyor, dünyayı görmek istiyor.

Küçük kara balık, çoğunuzun da bildiği gibi bir çocuk kitabı ama bence hikaye yetişkinlere de hitap ediyor. Sanırım daha önce bu kitabı alıp yeğenime göndermiştim. Yorum yazmadan önce de daha önce yazmış mıyım diye arattım ama yazmamışım, O'na okumadan göndermişim :) 

Bu hikaye çok ünlü ve ders verici, bu yüzden çevremdeki meraklı bir ufaklığa hediye olarak vereceğim veya sizlerden de isteyen biri olursa gönderebilirim.

9 yorum:

  1. Bu çocuklara hitap eden kitaplar, Küçük Prens, Martı, Simyacı... Hepsi aynı zamanda büyüklere de hitap ediyor. Çok güzel naif bir kitap bu da onlar gibi :)

    YanıtlaSil
  2. Ah beni çocukluğuma götürdünüz şuan.. Babam her gece yatmadan bir iki sayfa okurdu bu hikayeden.. Şimdi torununa aldı ona okuyor :) çok ders verici, çok güzel bir hikayesi vardır, herkes okumalı bencede.. Şuan ayaklarımızın üzerine sağlam basabiliyorsak, özgür birer bireysek bu hikayenin de payı vardır diye düşünüyorum.. Teşeşkkürler size de böyle güzel bir hikayeyi paylaştığınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de güzel yorumunuz için teşekkür ederim 😊

      Sil
  3. Ben üniversitede okumuştum. Kesinlikle her yaş okumalı :)

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı ilk kez Çemberimde Gül Oya dizisinde duymuştum. Orada yasaklanan kitaplardan biriydi ve öğrencilerden toplatılıp yakılıyordu. O sahne hâlâ gözümün önündedir. Diziyi izledikten yıllar sonra alıp okumuştum. Her yaştan insanı etkileyebilecek bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa dizi hikayesi ilginçmiş. Etkileyici gerçekten...

      Sil
  5. Çok severim bu kitabı, öğrencilerime de okutmuştum :)

    YanıtlaSil