26 Ağustos 2020 Çarşamba

Mantarlı Ravioli

Merhabalar, dün benim için çok yoğun bir gün oldu. Proje ile ilgili işleri sonlandırdım. Bir-iki hafta gecikmeyle hocama teslim ettim. Sonuç raporunu yazıyor kendisi ama kasım ayına kadar vakti olduğunu düşünürsek gecikmem çok da önemli sayılmaz değil mi? Pek memnun olmadığını yazdığım emaile cevap vermemesinden anladım ama yapacak birşey yok, şartlar öyle gerektirdi. 

Dün, bize ziyarete gelen teyzemi Kaleiçi'ne götürmeye söz vermiştim. İş çıkışı aradım ama midesinde bugünlerde bir sorun var, ağrıyormuş, iptal ettik. Annem eve gelip akşam yemeğini benim yapmamı istedi, ben de -ne yemek yapayım?- konusunda çok kararsız kalıyorum, bana ilham veren birşeyler olmalı. Teyzem benim sıradışı yemeklerimi seviyor, ben de şu an okuduğum kitap olan Alacakaranlık'ta geçen bir yemeği yaptım: Mantarlı Ravioli :)

İtalyan yemeklerini çok severim, tarifin uğraştırıcı olması da normalde sorun değil ama eve akşam 7'de gelmişim, annem ve teyzem acıkmış bekliyorlar... Şöyle söyleyeyim yemeğe 9'da oturabildik, elimden gelen en hızlı şekilde hamuru, içini hazırladım. Açtım, doldurdum, pişirdim, sosunu hazırladım ve servis...

Gelirken bira da almıştım, yemeği hazırlarken yudumladım :) Varım adlı bir bira satışa sunuldu bu yaz, limon aromalı, beğeniyorum. Yemek yaparken zevk almayı da unutmamak lazım, zorunluluk hissetme durumunda keyifsiz oluyor çünkü.


Hamuru bizim mantıdan çok daha büyük kesiliyor. Benimkinin her boydan biraz olması aceleden 😅
Pişmesi için de haşlama süresini biraz uzun tutmak gerekiyor, pişerken genişliyor ve neredeyse çiğ börek boyutuna ulaşıyor.


Tarifi yemek.com'dan aldım. Verdiği soğan ve sarımsak ölçüsü çok az geldi, iki katını kullandım, iyi oluyor öyle. Tereyağı kullanmadım, zaten 1 kutu krema gidiyor, yeterince yağlı oluyor, bu şekilde ağır da olmadı. Mantarım 400 gr.dı, o bile arttı. İsterseniz sunarken soslu raviolilerle karıştırabilirsiniz kalan içi. En üste de kaşar rendesi ve maydanoz 👌👌👌 Çok güzel ve sıradışı bir yemek, denemek isterseniz tarifi aşağıya bırakıyorum:


Sevgiler

8 yorum:

  1. Mantarlı şeyleri pek severim. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Işın. Ben de bir ara denemek istiyorum ama bana uzun bir zaman lazım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 Zaman olursa daha zevkli olur, hamurları katlarken yardım eden olursa daha da iyi olur 😀

      Sil
  3. Ellerine sağlık. Lezzetli görünüyor. Ben yakın zamanda deneyemem çünkü hamur açmayı bilmiyorum :-( Ama ileride neden olmasın :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok iyi açamıyorum😊 biraz elimle, biraz da oklavayla uğraştım, yırtıldı ama olsun 😀idare eder😉

      Sil