6 Ağustos 2020 Perşembe

Hamlet'ten (WS) alıntılar

Shakespeare'nin Hamlet'i yeni gözdem, okumaya başlayalı birkaç gün oldu ama hızlı gidiyor. Onca tiyatro izlememe rağmen dünya tiyatro tarihinin en tanınmış eserlerinden biri olan kitabı yeni okuyorum, tiyatroda da izlemedim. Belki de çok ünlü olduğu için hep erteledim, çok popüler olan şeylere nedense kolay yaklaşmam, ısınamam. Ama Hamlet doğru zamanda radarıma girdi, İş bankası Yayınları'ndan okuyorum, bloglarda da tavsiye edildiği gibi doğru yayınevi tercihi bence.

https://www.thoughtco.com/hamlet-study-guide-4587756
https://www.thoughtco.com/hamlet-study-guide-4587756

... 
Alev kuyruklu yıldızlar, kanlı çiyler gibi,
Tutulan güneşler gibi,
Neptün'ün dünyasını etkileyen ay ışığının
Kıyamet günündekine benzer kısılmaları gibi
Korkunç olayların belirtileri bunlar
...
Kesenin elverdiği kadar iyi giyin,
Zengin ama gösterişsiz olsun giydiğin.
Çünkü kıyafet insanın mihengidir çok kez:
Fransa'da en kibar kimseler 
En çok giyinişle gösterirler soyluluklarını.
...
Herşeyden önce kendi kendine doğru ol
O zaman, gece gündüze varır gibi,
Sen de aldatmaz olursun kimseyi.
...
Var olmak mı, yok olmak mı, bütün sorun bu!
Düşüncemizin katlanması mı güzel,
Zalim kaderin yumruklarına, oklarına
Yoksa diretip bela denizlerine karşı
Dur, yeter! Demesi mi?

2 yorum:

  1. Hamlet, Shakespeare'in en sevdiğim eseri. Keyifli okumalar! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, keyifli bir okuma oldu, birazdan kitap yorumunu yazmayı düşünüyordum ben de :)

      Sil