9 Ağustos 2020 Pazar

Kitap yorumu: Hamlet - William Shakespeare

Merhaba, Hamlet'le ilgili alıntılara yer verdikten kısa bir süre sonra kitabı bitirdim. Doğrusu bitirdikten sonra hemen yeni bir kitaba başlayamadım, beni hayli düşündürdü bu eser. Bir imparatorlukta yaşanan entrikalar ve bunun getirdiği iç çatışmalar var kitapta. Bu iç çatışmalar da ülkenin topraklarında gözü olan dış güçlere yarıyor sonuç olarak...

Trajik bir oyun Hamlet, şiirsel bir dille yazılmış ama bu karanlık konuyu Shakespeare aydınlık bir dille ifade etmeyi başarmış. Bildiğiniz gibi kendisi dünyanın en iyi, dahi şairi sayılabilecek konumda.

Şiir gibi estetik bir edebiyat türü ile tiyatro metni okumayı özlemişim. Satırlar susamış birinin su içmesi gibi aktı, herkese tavsiye ediyorum.

Eğer oyunun içeriğini biraz daha keşfetmek istiyorsanız, bir önceki yazımdaki alıntıları dikkatle okuyun lütfen. Orada oyunun dili, içeriği ve felsefesi hakkında birçok şey sezeceksiniz. Günümüz için de hala geçerli dersler veren tam bir başyapıt!

Sırada Mel Gibson ve Glenn Close'un başrollerini paylaştığı Hamlet filmini izlemek var :)

8 yorum:

  1. Shakespeare'i oldum olası severim ama bu kitabının yeri bende ayrı. 500 sayfalık sıkıcı bir kitabı zorla okuduktan sonra okumuştum Hamlet'i. Kitaptan aldığım zevk hâlâ aklımda. "İşte edebiyat bu." diye düşünmüştüm :-)

    YanıtlaSil
  2. Edebiyat tarihine damga vuran kitaplardan biri. Birkaç yıl önce okuyunca neden yazar ve bu kitabın bu kadar ünlü olduğunu daha iyi anlamıştım.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil