3 Ağustos 2020 Pazartesi

Evelyn Hugo'nun Yedi Kocası - Taylor Jenkins Reid

Evet sonunda bitirdim bu kitabı. Gerçekten ilginç bir okuma deneyimi oldu benim için. Aslında kitabın şaşırtan kısmı bir Hollywood yıldızının görkemli hayatını deneyimlemek değildi, yedi kere evlenmesine rağmen hayatının aşıkının yine bir kadın olmasıydı!


Kitabın dili hafif ve akıcı, daha önce belirtmiştim okumak çok zevkli. Ancak devamlı iki kadının ilişkisini okumak beni biraz zorladı, hatta kabus olarak rüyama girdi. Kimsenin cinsel tercihini eleştirmiyorum, hatta özellikle bu kitabı okuduktan sonra, bu konuda daha özgür bir toplum olsak memnun olurum ama kitap okurken ister istemez yaptığım empati beni rahatsız etti. Bir ara okumaya ara verdim.

Evelyn Hugo'nun hayatından başka açılardan da etkilendim. Aslında iyi bir kitabın amacı bu değil midir? Okuru biraz sarsmak... Çok şaşaalı görünen bir hayatın aslında nasıl trajik olabileceğini gördüm, ama trajik olan aşkı değildi, hayatının son dönemlerinde çok acı çekti. Belki her hayat sonlara doğru zorlaşıyordur, yaşlılık döneminde kaçınılmaz olarak sevdiklerimizi daha hızlı kaybedeceğiz. Eşcinselliğin aslında trajik bir durum olarak görülmesi ve bu insanlara acınması da haksızlık, onlar için de duygular ve tensel temas doğal bir süreç olarak gelişiyor çünkü. Kitabı okuduktan sonra Evelyn Hugo'nun filmlerini izleyeyim diye bir araştırma yaptım. Ancak karşıma şaşırtıcı bir şekilde böyle bir aktristin olmadığı, yazarın Elizabeth Taylor ve Ava Gardner'ın hayatlarından etkilenip bu kitabı yazdığı ortaya çıktı.

Aslında kitapla ilgili yapacağım alıntılar var. Ama daha önce bazılarını yazdığım için kitapla ilgili daha fazla bilgi vermeyeyim bence :) Belki başka bir yazıda aralara serpiştiririm. İyi haftalar...

1 yorum:

  1. Kitabın adına bakarak yedi kere evlenmiş ve hiç bir erkekte mutluluğu bulamamış bir kadın canlandı kafamda. Meğer durum hiç de öyle değilmiş.

    YanıtlaSil