10 Kasım 2019 Pazar

Portakallı Trifle

Yarın 10 Kasım, Atamızı saygı, özlem ve rahmetle anıyorum. Her yeni gün hakkında yeni şeyler öğreniyorum ve hayranlığım artıyor, açtığı yolda ilerlediğimi düşünüyorum.

Trifle'ye bir seyahat dergisinde rastladım. İngiltere'nin Manchester şehrini anlatıyordu, meyveli ve kremalı Trifle'nin tadına bakmayı öneriyordu. Biraz araştırdıktan sonra bu ülkeye has ve bizim genellikle meyveli kup olarak bildiğimiz tatlı olduğu gün yüzüne çıktı. Rastladığım tarifler genellikle yaz meyveleri ağırlıklı; çilek, vişne gibi. Hatta donmuş meyve alırsanız ahududu, böğürtlen ve yaban mersini gibi meyvelerle orijinaline çok daha yakın bir tat elde edersiniz diye tahmin ediyorum. 

Metro'ya gitmeden önce her seferinde donmuş vişne veya kırmızı meyveler alayım diye niyetlenip önceliğim olmadığı için almayı daima unutuyorum ve artık pek umudum kalmadı. Dolayısıyla tatlının bir kış meyvesi olan portakalla yapılan versiyonunu görünce burada paylaşmaya karar verdim. Tarif Sofra Dergisi'nden, o yüzden denemeden önce gönül rahatlığıyla paylaşabilirim. Arkadaşımın bana geleceği gün yapacağım, telaştan fotoğraf çekmeyi unutmazsam burada yayınlarım :)


Malzemeler:

16-18 adet kedidili bisküvi


350 gram portakal reçeli

Yarım su bardağı portakal suyu

Kreması için:

200 gram labne peyniri

1 paket krem şanti (1/2 su bardağı süt ile hazırlanmış)

Süslemek için:

Ceviz

badem

parça çikolata

kurutulmuş meyve

şekerli draje


Yapılışı:

Portakal suyu ve reçel ile kedidili bisküvileri arzu ettiğiniz kıvamda ıslatın. Krem şantiyi, sütü ve labne peyniri bir kapta önce düşük, sonra yüksek devirde çırpın. Sertleşmesi için buzdolabında bekletin. Karışımı, 6 adet bardağa sırasıyla portakallı kedidili, biraz reçel ve labneli krema olacak şekilde yerleştirin (görüntünün şık olması için krema sıkma torbası kullanabilirsiniz). Üzerini isteğinize göre parça çikolata ya da kurutulmuş meyve, ceviz, badem ile süsleyin.

Not: Şeker miktarını kendimiz ayarlamak istiyorsak portakalı reçelden daha az şekerle kaynatıp kendimiz yapabiliriz ve kedi dili bisküvilerini ıslatırken portakal suyuna reçel koymayabiliriz.

2 yorum:

  1. Mutlu haftalar ♥
    Yaptığında fotoğrafını koysan keşke, merak ettim :) Tadını da merak ettim, çok uyduramadım tariften çünkü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafını koyarım, hatta Instagram'a da koyabilirim :)

      Sil