1 Kasım 2019 Cuma

Blade Runner 1 (Bıçak Sırtı) film yorumu

Merhabalar, çoğunluğun izlemiş olduğunu düşündüğüm bir film yorumuyla geldim. Kült bir filmmiş ve benim bundan yeni haberim oldu. İzlemediyseniz tam izleme zamanı çünkü 1982 yılı yapımı film 2019 Kasım'ını anlatıyor. Tabi o yıllarda, günümüzde olabilecek bir distopya olarak fantazi dünyasının kapıları aralanmış...


Başrolde Harrison Ford'u izlemek, eski bir dostla özlem gidermek gibi birşey, üstelik gençlik yıllarında çekilen filmi seyretmenin ayrı bir güzelliği var. Müzikler, lise yıllarımda severek dinlediğim Vangelis'e ait. Film sanırım ülkemizde Bıçak Sırtı ismiyle vizyona girmiş ancak İmdb'de Ölüm Takibi ismiyle geçiyor. Filmi ilginç kılan bir diğer özelliği, devam filminde de Harrison Ford'u izleme şansı bulmamız, bu filmin 2017'de vizyona girmesi ve bu sefer olayların 2049 yılında geçmesi. Kısa süre içinde 2. Blade Runner'ı da izlemek istiyorum. 


Kısaca filmin konusundan bahsedeyim: Tyrell gibi çok büyük firmalar Replikant isimli, dış görünümü insana benzeyen robotlar üretmektedir. Dünya dışında bulunan ve tehlike arz eden kolonilere karşı kullanılan bu robotlar dünyaya geri döner. Burada insanlar için tehlike oluşturmaktadırlar ve Blade Runners ismi verilen çok özel polisler peşlerine düşer. Rick Deckard, bir grup Replikant'ı yakalamak için verilen görevi kabul eder fakat geldiği koca şehirde, iki milyon insan arasından bu insansı robotları bulup yakalamak hiç kolay olmayacaktır...

Makine ögrenmesi konusunda uygulama yaptığım için bana oldukça çekici gelen filmi herkese tavsiye ederim.


Yağmurlu, serin bir havayla ilk gününden kendini hissettiren Kasım hoş geldi, haftasonunuz mutlulukla geçsin :)

Not: Dün ben yazımı girdikten sonra Webtekno sitesinde de filmle ilgili bir yorum yayınlandı. Onu da okumak isterseniz: Bilimkurgu klasiği Blade Runner, 2019 dünyasını doğru tahmin etti mi?

2 yorum:

  1. Bu filmi yıllar önce izlemiştim. O zaman pek anlamadığımı hatırlıyorum. Belki ikincisini izlemeden ilkini bir daha izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyaloglardaki ayrıntılara çok takılmadan filmin genel akışını takip etmeni tavsiye ederim :)

      Sil