30 Nisan 2019 Salı

Gecikme - Şükrü Erbaş


Gecikme
Uyuyan şu insanların rüyaları adına
Geceyi hırka gibi giyinmiş uykusuzluğun acısı adına
Ağaçların yaprak yaprak gökyüzüne uzanmış arzusu adına
Sokak köpeklerinin ezanla başlayan ulumaları adına
Denizin büyük mavi karanlığı adına
İncinmiş gururun gözyaşı adına
Nar ağaçlarının kırmızı bereket çanı adına
Umudun umutsuzluktan ağır yükü adına
Kalbine inanmış bütün sevenlerin muradı adına
Yolların cezaya döndüğü uzaklıklar adına
Yolların bağışa döndüğü yakınlıklar adına
Saka kuşunun çembercik kuşuna söylediği şarkılar adına
Şarabın mumla seviştiği geceler adına
Arzusu gövdesinde kalmış ölüler adına
Yoksulluğun uzak derin gözleri adına
Yüzü yere düşen çaresizlik adına
Kavuşmanın kekeme sevinci adına
Herkesten yapılmış duvarlar adına
Kendinden başka doğrusu olmayan büyük aşklar adına
O ışık goncasının arzusu ve korkusu adına
Benim kırk yıl gecikmiş avunmaz zamanım adına…
Aşkı bir gövdeden doğuran dünya
Sen koydun bu kalbi bu güzelliğin önüne
Ayrılığa bırakma beni
Ölüm bir gün nasılsa sürecek hükmünü…
Şükrü Erbaş

4 yorum:

  1. Şiir Parkı diye bir sitede daha okumuştum bunu çok hoşuma gitmişti :) Elinize sağık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikret Otyam'ı anma gecesinde kendi sesinden dinlediğimden beri ilgimi çekiyor. Ufak bir kısmını videoya almıştım, şiiri aratınca buraya da yazayım dedim :)

      Sil
  2. Çok güzel bir şiir, paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil