9 Mart 2019 Cumartesi

Tiyatro: Mor Çığlıklar Sığınağı

Bu tiyatro oyununun oyuncularından biri yakın arkadaşım. Bana iki tane davetiye vermişti, ben de mahalleden bir arkadaşımla buluşup gittim. Dünya Kadınlar Günü'ne özel hazırlanan oyun 7 Mart'ta sahnelendi. Çok yoğun geçen günlerin ardından akşam izledik oyunu, ben çok yorgundum, yakın arkadaşım oynayacak olmasa evden çıkmazdım o akşam.


Kendisi bazı oyuncuların provalara gelmediğini ve kötü geçebileceğinden üzüntüyle bahsetmişti ama bir-iki yerde saniyelik unutmalar dışında herşey çok güzeldi. Amatör olmalarına rağmen hiç heyecanlanmadılar, güzel rol yaptılar.


Adından da anlaşılacağı gibi mor çatı sığınma evine gelen kadınların hikayelerini anlatıyordu oyun. Orada sohbetleriyle başlayıp, öncesinde başlarından geçen olaylar canlandırıldı. Biri kocasından dayak yiyor, biri kız çocuk doğurdu diye bebeği öldürülüyor, biri babası tarafından tacize uğruyor ve satılıyor, biri iftiraya kurban gidiyor, birinin de sevdiği adamla yakalanınca başı belaya giriyor. 


Fotoğraflarda yok ama erkek oyuncular da çok başarılıydı. Acımasız, maço erkek rollerini çok iyi canlandırdılar. Konforlu sayılabilecek yaşamımda bazı ailelerde aklıma bile gelmeyecek dramların yaşandığını anladım, üzücü ve sarsıcıydı. Bazı sahnelerde dayak yiyen kadınların durumu trajikomik işlenmişti, gülmeye hasret insanımızın aksine hiç gülemedim. Gülmek bu durumu normalleştirmek oluyordu bence ve durum sadece trajikti aslında.

Bugün Hürriyet Akdeniz'de haber oldu bu oyun, yoğun ilgi olduğundan ve turneye çıkacaklarından bahsediyor. Kimbilir, belki sizin şehrinize de gelirler ve izleme şansını yakalarsınız.

2 yorum:

  1. Kadına şiddet konusunda yoksul yada varlıklı, diplomalı yada diplomasız fark etmiyor. Bu anlamda, ötekini anlamaya, insanı değerleri yüceltmeye, merhameti ve vicdanı uyandırmaya ihtiyacımız var. Anladığım kadarıyla farkındalık yaratan bir oyun. Umarım çok kişiye ulaşır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında şiddet konusunda sıkıntı çeken ve kadına şiddet uygulayan insanların kendilerine ayna olacak bu oyunları izlemesi lazım. Ondan sonra ben neden buna katlanıyorum veya ben neden bunu yapıyorum denebilir. Ben de çok kişiye ulaşmasını umuyorum

      Sil