19 Ekim 2017 Perşembe

Buraya fena alıştım tekrar gelebilirim :)

Merhabalar,

Bratislava günlerimin dolu dolu geçtiğini hissediyorum, mutluyum yani. Antalya'da arkadaşlarım olmasa burada yaşamayı bile düşünebilirim ;) O değil de doktora sonrası araştırma yapmak için gelmek aklıma geliyor, o da 1 yıl sürüyor. Departmanda artık tanındığıma göre ben istersem sıcak bakarlar diye düşünüyorum. 

Ülkeye ilk geldiğiniz günler çok fazla masraflarınız oluyor. Yurt parası, öğrenci kartı parası, yemek için karta para yükletme ve başka ufak tefek bir sürü masraf. Ben bunları ilk aşamada staj paramı almadan kendi biriktirdiğim parayla karşıladım. Staj param Kasım'ın 7'sinde elime geçecek ve o zaman hemen hemen hiç masrafım olmayacak! Ondan sonra bol bol gezeceğim, eğer yoğunluktan gezemezsem Türkiye'ye gidince gezeceğim :) Mesela Kapadokya'ya gidebilirim... Tabi inşallah gelmişken buranın çevresini iyice gezmiş, bitirmiş olurum.

Üniversiteden memnunum, bana hala bir bilgisayar ayarlamamış olsalar da, kendi lap topumla  da yapacak başka bir sürü iş var. Burada hocalar bana karşı çok saygılı, Türkiye'deki bölümümde bu kadar ilgi görmüyorum. Hocalar kendilerinden biriymişim gibi davranıyor, hatta misafir olmam dolayısıyla daha da özenli.

Şehir merkezine yurttan veya okuldan yürüyerek gidiyorum artık, yolu geçen pazar keşfettim, çok yakınmış. Burada vakit geçirmek hala en favori aktivitem. Mondeu adında bir cafe zinciri burada adım başı karşınıza çıkıyor, birini atlarsanız ötekine takılıyorsunuz. Ben de sonunda dayanamadım Mondeu Laboratory'e girdim. Diğerlerine göre daha sempatik geldi, hem ismi hem de mekan tasarımı.

Ahududulu cheesecake denedim burada, meyveler taze taze üstünde duruyordu, karşı koyamadım. 


Kreması bizde yapılanlar gibi çok tatlı değil, peynir tadı ağıza geliyor. Üst kısım peynir ve krema karışımından oluşmuş, müthiş bir damak deneyimiydi. 

Burada cheesecake çok yaygın zaten, okulda öğle yemeğinde bile her gün çeşit çeşit çıkıyor ama bunun tadında değil tabiiki.

Mekanın iki kenarında masa sandalyeler var, ayrıca ortada toplantı salonu gibi ince uzun olacak şekilde masaları bitişik ve çok yakın yerleştirmişler. Mekandaki herkes bir aileymiş havası veriyor :)


Keşfederek kalın! Sevgiler

10 yorum:

  1. ortam güzelmiş merak ediyorum Bratislava'yı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gelmeden önce adını pek duymamıştım ama görülmeye değermiş :)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor cheesecake <3. Blogu yeni keşfettim ama keşif yazılarını okumak keyifli oluyor, devamını bekliyorum :). Bol bol gez :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoş geldin:) Günübirlik turları araştıracağım yakında daha iyi gezi yazıları bile çıkabilir benden ;)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Evet şimdiye kadar yediğim en lezzetli cheesecake ti :)

      Sil
  4. Bol bol gezeceğin günler yakında inşallah :)
    Hem bizde seninle gezmiş, farklı kültürleri öğrenmiş oluyoruz işte :)
    Blogları bu yüzden çok seviyorum. Birebir deneyimlemesen bile bir fikrin oluşabiliyor deneyimleyen arkadaşlarından.

    Sevgiyle ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah :) Evet, kitap yorumlarını okurken bile okumuş kadar oluyoruz bazen, bu da benim çok hoşuma gidiyor :)
      Sevgiler

      Sil
  5. Farklı yerleri gezmek, yabancı kültürlerle tanışmak insanın yaşamına unutulmayacak kadar değer katıyor sanki.

    Bu arada Ahududulu cheesecake lezzetli görünüyor. Paylaşım için teşekkürler, sevgi ve selamlarımla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, farklı bir deneyim. Bir süre burada yaşamak turist olarak gelmekten de farklı, daha hoş. O ahududulu cheesecakein üstüne cheesecake tanımam zaten :D Sevgiler ❤

      Sil