30 Ekim 2017 Pazartesi

Ballı çay

Merhaba :) 

Bizim çaylarımız gibi olmayacağını bildiğim için Bratislava'daki cafelerde hiç çay ısmarlamıyordum ama dün canım çok istedi. Kitap okumak için girdiğim bir kafede içeyim dedim, menüde bulamadım. Aslında yanımda yaprak çay getirdim. Yurtta bir bardağa iki çay kaşığı koyup üzerine kaynamış su ekledikten sonra, biraz bekleyip süzüyorum. Sorun şu ki şeker getirmemişim, şekersiz de tadını alamıyordum. 

Dün hava yağmurlu, fırtınalı. Üstüm başım ıslanmış, yurda geldim. Canım sıcak bir çay çok çekiyor. Bizim yurtta uluslararası öğrenciler kalıyor ve benden başka birçok Türk var. Odalarda kız-erkek karışık kalınmıyor tabii ama binada sadece kızlara ait değil ve böylesi çok daha iyi bence. Neyse, odaya girerken daha önce tanıştığım bir Türk erkek grubuyla karşılaştım. Onların bir demlikleri var ve daha önce mutfakta çay demlerlerken görmüştüm. Hemen "Çay demlerseniz haber verin" dedim. Bekledim, haber çıkmadı, yine iş başa düştü :) Dayanamadım artık oda arkadaşıma sordum "şekerin var mı?" diye. "Şeker kullanmamaya çalışıyorum, bal var" dedi. Çayı kendi usulümle demleyip 2 çay kaşığı bal karıştırdım, bir hoşuma gitti! 


Sağlığım için de zararlı olmadığını düşününce daha mutlu oldum, bugün iş çıkışı bir kavanoz bal almaya gideceğim :)

Dün güne erken başladım. Odamda, çamaşır ve bir takım başka işleri yoluna koyup saat 10 gibi dışarı çıktım. Yurttan adımımı dışarıya attığımda bahsettiğim gibi şiddetli bir yağmur ve fırtına vardı. Bu beni durdurmadı, bütün haftayı masa başında geçirip, haftasonu da küçücük yurt odasına tıkılmak olmazdı. Biraz ilerleyip kendimi bir kafeye zor attım. Gözüm devamlı dışarıda espressomu içtikten sonra yağmur biraz kesildi, rüzgar da azaldı.

Oradan çıkıp şehir merkezine yürüdüm. Yağmur ve rüzgarda çok fazla gezmek istemediğim için kitabımı okuyacağım bir kafe kestirdim gözüme.



İki-üç saat burada Sis ve Öfke Sarayı'nı okudum. Kitap çok zevkle okunuyor, zaman nasıl geçti anlamadım. 

Daha sonra akşam yemeği alışverişi için markete gittim. Burada süper marketlerde kızarmış tavuk, pişmiş sosis, et vs. bulabiliyorsunuz. Bizdeki gibi hazır mezeler de var. Yurtta hiçbirşey pişirme alışkanlığım olmadığı için birşeyler alıp döndüm. Yurdun önünde rüzgar beni az daha yere düşürecekti, o denli sert esebiliyor. "Hayret" dedim, "Sanki okyanusun ortasında bir adadayız!" :)

10 yorum:

  1. Marketlerinde yemek bulunmasını ben de seviyorum, pişirmekle uğraşmaya gerek kalmıyor :)) Ballı çay hiç denememiştim ama şeker kullanmadığım için sevmeyeceğimi düşünüyorum. Fotoğraflar harika :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her akşamüstü marketten akşam yemeği almak rutinim oldu :) Fotoğrafları begenmene sevindim, teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Ahh o çay özlemi... Bazen (işte olmadığım zamanlar yani) koşuşturmaktan çay içmeyi unutuyorum yada fırsat bulamıyorum. Eve geldiğimde ilk işim çaydanlığın başına geçmek oluyor :) Neyse ki sen de bir şekilde çözümünü bulmuşsun. Ballı ballı mis gibi içersin bundan sonra ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ballı çok güzel, marketten de bal almayı unutuyorum, oda arkadaşımınkine dadandım :))

      Sil
  3. Çay özlenmez mi? Güzel yerler sakin sanırım. Ben de Almanya'ya okumaya gittiğimde, annem minik çaydanlık koymuştu yanıma :) İyi ki de iliştirmiş yanıma...
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında şehir merkezi çok kalabalık olabiliyor, bayağı turist vardı. Ama havalar soğuyunca dışarıda insan azaldı. Annen ne iyi etmiş :) Ben yurdun mutfağını henüz kullanmadım, çaydanlığım olsa çay yapardım ama :)

      Sil
  4. Bende sıcak sütün içine koyarım bazen bal. Fakat çok sıcakta bal özelliğini kaybediyor diyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İdare edeceğiz artık:) şekerden iyi olabilir yine de :) Sevgiler

      Sil
  5. Neresi olursa olsun çay içemediğin yer güzel değildir. Arayışınızı cok iyi anladım.

    Bu arada blogunuzu bıraktığınız yorumdan buldum. Tam gezemedim ama okuru yormayan akıcı bir uslubunuz var. Ilk fırsatta daha ayrıntılı gezerim artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hoş geldiniz :) Uslübumu beğenmeniz beni memnun etti, teşekkürler:) Çay bizim vazgeçilmezimiz, hiç üsenmeyip günde birkaç defa yapıp içiyorum.

      Sil