26 Eylül 2017 Salı

Salda Gölü Macerası

Çoook uzun aradan sonra ilk defa kampa gittim geçen haftasonu. Bundan önce bir arkadaşımla Patara'da çadır kurmuştuk ama sanırım onun üzerinden 20 yıldan fazla zaman geçti. Bir yürüyüş grubuna kayıt yaptırıp cumartesi sabahı yola çıktık. Aslında fikir bir arkadaşımdan çıktı. Ben 2 Ekim'de Slovakya'nın başkenti Bratislava'ya doğru yola çıkacağım için onun heyecanı içinde hazırlıklarımı yapmayı düşünüyordum. İşin aslı biraz da stresliydim ve rahatlarım düşüncesiyle kampa gitmeyi kabul ettim. Yürüyüşçülerin yaptığı kamp programları hep ilgimi çekerdi ve sonunda ben de gitmeyi başardım! :)


Göl Burdur'un Yeşilova ilçesinde ve inanılmaz güzel bir havası var, gündüz sıcak ama kuru bir hava. Gece ise oldukça serin, akşamüstü rahatlatan bir serinlik gece ve sabaha karşı ise üşütüyor. Ben daha önce Saklıkent'te Perseid meteor yağmurunu izlemeye gidip üşümekten keyfim kaçtığı için bu sefer çok tedarikliydim. Termal bluzlar, çoraplar, yün hırkalar... Ama ben hariç herkes gece üşümüş sanırım... Bu kıyafetlerle uyku tulumuna girdiğinizde sadece yüzünüz üşüyor, bundan dolayı da saat başı uyanıyorsunuz. Ama o temiz, kuru, serin havanın ciğerlerinize ulaştığını hissediyorsunuz ya o benim çok hoşuma gitti.

"Salda'da kamp yapmalı mıyız?" diye sorarsanız, kamp için iyi bir başlangıç yeri derim. Bizim grubun kurduğu alan dışında zaten her yerde çadır ve bungalovlar vardı. Geniş bir piknik alanı da var. Kendinizi hiç yanlız hissetmeyeceğiniz kesin. Çadırının başında veya piknik alanında devamlı mangallar yanıyor, et kokuları saçılıyor çevreye, gelip, geçerken rahatsız ediyor. Sizin böyle bir donanımınız yoksa belediyenin lokali var alan içerisinde ve istediğiniz ızgarayı alabalık, köfte, tavuk vs. çok ucuz rakamlara yiyebiliyorsunuz (10 tl).

Çok insanın birarada olduğu yerde gürültü de bitmiyor maalesef. Arabaların içerisinden devamlı bangır bangır müzik sesleri geliyor. Akşam bizim grup ateş yakıp şarkılar söyledi, ayrıca piknik alanından gitar sesleri geliyordu. Tam bunlar sustu, bir gece klübü varmış oranın, pavyon şarkıları çalmaya başladı, gün ağırana kadar... Uykuya dalmanızı geciktiren nedenler...  

Tuvalet imkanı kamp kurulan yerden biraz uzak olduğu için sıklıkla tuvalete gitme imkanınız yok. Gece uykunuz arasında gelince ise gitmeye korkabilirsiniz ıssızlıkta. Ben gecenin bir yarısı hissettiğim tuvalet ihtiyacına rağmen uyuyup 7 gibi gittim. Bu sefer çay demlemek için yakılmıştı mangallar, müzik de o an başladı "Güneeeeş doğdu ama yastaaa..." :D:D

Göle girmedim ama suda yürüdüm. Gölün kamp alanından farklı bir kıyısında doğal yapısı bozulmamış bir yerde yürüyüş yaptık.





Son olarak beni buraya çeken bir nedenden bahsedeyim. Burası dünyadaki Mars özelliği gösteren iki yerden biriymiş. Göldeki magnezyum yüklü beyaz kayaların aynısı Mars'ta da varmış!

10 yorum:

  1. Eksileri olsa da artıları daha fazladır kampın.:)

    YanıtlaSil
  2. İnanılmaz güzel bir yer biz de yazın ziyaret ettik. Türkiye'nin Maldivleri aslında :)

    Bu arada takipteyim beklerim.

    www.birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sıradışı ve gerçekten görülmesi gereken bir yer. Bu arada bloğuma hoş geldiniz :) Ben de sizinkini hemen inceledim ve takibe aldım ;)

      Sil
  3. Salda Gölünü gördüm gün ışığında muhteşem bir renge bürünüyor diye hatırlıyorum :D keyifli yolculuklar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyısı kumundan kaynaklı olarak biraz bulanık beyaz ama ilerler çok çekici bir mavi :) Çok teşekkür ederim! :)

      Sil
  4. Kamp için listeye aldım. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Resimler çok güzel insan özeniyor yaa. ^^
    Daha önce hiç kamp yapmadım, fikir çekici ama pek benlik değil gibi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekici geliyorsa, memnun kalırsınız. Ben de aynı şekilde düşünüyordum. Döndükten sonra da o mutluluk devam ediyor :)

      Sil