20 Eylül 2017 Çarşamba

Pikniğimiz

Devamlı birlikte görüştüğüm iki arkadaşım var. İki kişi sözleşsek bile genellikle 3.yü çağırırız. Biri vejeteryan ve ben onları bir akşam yemeğe çağırmayı kafama koydum, bu arada isimleri Nilüfer ve Selami. Boş bir akşam ayarlayıp Nilüfer'i aradım: " Eve gelmeyelim hep birlikte birşeyler hazırlayıp Falez Parkta yiyelim" dedi. Eve gelselerdi (daha doğrusu ben onları akşam büromda ağırlayacaktım) sebzeli lazanya yapma planım vardı. Böylece planlar değişti ve ben peynir topları, yoğurtlu havuçlu salata ve mercimek köftesi yapmaya karar verdim. Ayrıca bir termos çay götürdüm.


Nilüfer'de gün içinde işlerini bitirip apar topar pazara gidip aldığı otları ve yaptığı karışık salatayı getirdi. Park sıcak günlerin aksine daha boş ve serindi, yani akşam piknik yapmak için ideal zamanlar...

Selami'de gelirken şarabımızı getirince herşey neredeyse 4 4'lük oldu :)


Gelelim yemekleri tariflerine... Mercimek köfte tarifini her yerde bulursunuz veya zaten biliyorsunuzdur onu vermeme gerek yok. Havuçlu yoğurtlu salata çok beğenildi, gerçekten inanılmaz güzeldi... Tarifi için TIKAYIN lütfen.

Peynir Topları ise oldukça kolay, birkaç tarifin karışımından kendime göre bir tarif elde ettim. Çok kolay ve çok lezzetli, keşke daha sık yapsam :)

- 200 gr süzme peynir
- 1 diş sarımsak (ezilmiş)
- 4-5 yemek kaşığı dövülmüş ceviz içi
- 1 tatlı kaşığı kuru nane
- 1 çay kaşığı pul biber
- 1 çay kaşığı tatlı toz biber
- Az karabiber
- Cıvık yapmayacak kadar zeytinyağı
- Susam

Susam hariç tüm malzemeyi biraraya getirip yoğurun ve minik toplar yapın. Susama bulayıp servis tabağına alın. Afiyet olsun.

O akşamın tadı damağımda kaldı, en kısa sürede böyle bir buluşmayı tekrarlayacağız. Aklımızdan, daha zahmetsizce olacak, içeceklerimizi alıp oturduğumuz banka pizza ısmarlamak geçiyor bu kez.

2 yorum:

  1. ne güzel bir şey samimi arkaadşların yakınında olması , sevgiler, keyfiniz daim olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, yediğin içtiğin keyifli oluyor böyle :) Teşekkürler

      Sil