19 Eylül 2017 Salı

Mayalı Mahlepli Çörek


UFUK MUTFAKTA blogu dün yayınlamış bu tarifi, ben de hemen bugün denedim. Şimdiye kadar yaptığım en iyi çörek oldu! Şekeri tarifteki kadar kullanırsanız paskalya çöreği olur. Ben biraz daha az kullandım. Kahvaltı ve 5 çayı için iyi bir seçenek ;) Hamurları düğüm şekline getirmek çok zevkli oldu, piştiğinde de hoş bir şekil aldı. Benim evde yıllar önce aldığım bir mahlep vardı onu kullandım, hiç tadı gelmiyor ama yine de pastane çöreği gibi oldu.


Malzemeler;
*1/2 su bardagı süt
*1/2 su bardağı ılık su
*1/2 su bardağı sıvıyağ
* 1/4 su bardağı toz şeker
*1/2 tatlı kaşığı tuz
*1/2 paket yaş maya
*1/2 tatlı kaşığı mahlep
*Aldıgı kadar un
*1 yumurta
*üstüne çörekotu
Hazırlanışı;
1-Yaş mayayı 1/2 bardak ılık su ile ezin.
2-Daha sonra süt, sıvı yağ ve şekeri karıştırıp,yumurtanın beyazını ve erimiş mayayı ekleyin.
3-Mahlep, tuz ve aldığı kadar un ekleyiniz çok yumuşak bir hamur hazırlayınız.
4-Hamuru elinizi yağlayarak yine yağladığınız tezgah üzerine küçük bezelere ayırın.
5-Bezelerin her birini kalınca rulo yapıp düğüm atın.
6-Tepsiye dizip 15 dakika kadar bekleterek biraz mayalanıp kabarmasını bekleyin.
7- Üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpin.
8-Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin.

Mümkünse sıcak veya ılık servis yapın. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder