23 Eylül 2016 Cuma

Sherlock Holmes - Dans Eden Adamlar

Merhaba!

Geçenlerde sahaflara gidip bir dolu kitap karıştırdım. Bence kitapçılara gitmekten daha zevkli. Hem az parayla bir sürü kitabınız oluyor, hem de eski basım, nadir ve bazen artık basılmayan değerli kitaplara sahip olabiliyorsunuz. Üstelik düşündüren bir konuyu aydınlatmak gerekirse, kitaplar yıpranmış da olmuyor. Sadece eski, sayfaları sararmış...

Gezdiğimde Mümin Sekman'nın iki kitabını, bir de Sherlock Holmes kitabı aldım. Bir zamanlar çok fazla kişisel gelişim kitabı okuduğum için bir süre ara vermiştim. Gerçekten de bu konuda bilmediğim fazla birşey kalmadı ve yazılanlar ya daha önce okuduğum, ya da üzerine düşünüp konuştuğum konular olduğu için metnin içinden yeni bir fikir bulma olasılığım azaldı. Ama bitirince Mümin Sekman'ın Kesintisiz Öğrenme adlı kitabından da size bahsedeceğim. Özellikle öğrenilmiş çaresizlik hakkında, bu konuda çok güzel yazmış.

Şimdi gelelim Artur Conan Doyle'un Sherlock Holmes serisinden Dans Eden Adamlar kitabına...


Kitap 4 hikayeden oluşuyor:

- Norwood'lu İnşaatçı
- Dans Eden Adamlar
- Bisikletteki Adam
- Priory Okulu Vakası

Herbir hikaye birbirinden orijinal ama ben en çok Priory Okulu Vakası, yani son hikayeyi beğendim. Daha önce Sherlock Holmes'un daha kalın bir kitabını okumuştum. En azından bir hikayesini okumayan pek yoktur sanırım. Zamanı olan ve bunu zevkli geçirmek isteyenler için tavsiye ederim, kitabın dili akıcı.

Mutlu bir haftasonu hepimize 🙏

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder