14 Aralık 2022 Çarşamba

Pandora film yorumu

 1951 yılı yapımı olan film 1930'lu yıllarda İspanya'da geçiyor. Burası deniz kenarında bir kasaba sanırım. Baş rolde Ava Gardner ve James Mason oynuyor. Pandora Amerika'lı bir şarkıcı, pek çok erkek peşinden koşuyor. O ise bu erkeklerin hiçbirini tam anlamıyla sevmiyor. Bir araba tutkunu olan Stephen ile gezintiye çıktığında, O'ndan da evlenme teklifi alıyor. Pandora, yarışma için tasarladığı, çok sevdiği arabasını denize atarsa onunla evleneceğini söylüyor ve Stephen, arabasını kayalıklardan denize atıyor. Bu fedakarlığı üzerine Pandora Stephen'a altı ay kadar sonrasına evlenme sözü veriyor. 

Aynı akşam dostları ile bir aradayken Pandora birden denize atlayıp demirlemiş olan bir yata doğru yüzüyor. Yata çıktıktan sonra içeride yağlı boya resim yapan bir adam görüyor ve yanına gidiyor. Adamın resimlediği kadın ile kendi yüzü birebir aynı, oysa birbirlerini ilk defa görüyorlar. Adam efsanedeki Pandora'yı elinde kutusuyla resmetmiş, kendisi ise başka bir efsanenin baş rolünde...

Oldukça ilginç bir film, merakla izledim ve benim beklemediğim bir şekilde bitti. Özellikle eski güzel filmlere merakınız varsa şans verin derim :)

Filmden bir alıntıyla bitireyim yazımı "İnsan ruhunu anlamak, bir fincanla denizi boşaltmak gibidir."

10 yorum:

  1. İlginç geldi bana, eski filmleri çok izlemiyorum ama buna bakacağım:))) Alıntı güzelmiş, anlamlı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ilginç bir film. Umarım keyif alırsın :))

      Sil
  2. eskileri hiç kaçırmam. gardner de belki en güzel kadın yaa sinemada :) filme bakayım hatırlamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel :) Umarım keyif alırsın :)

      Sil
  3. Değişik bir filmmiş. Eski filmleri pek bilmiyorum, teşekkürler paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
  4. Giriş klasik geldi ama sonrasında ilginçleşmeye başladı. Bu dönem filmlerini ben de seviyorum. Bunu da izleyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam söylediğin gibi, sonradan ilginç hale geliyor film. Keyifli seyirler :)

      Sil
  5. Kesinlikle izleyeceğim, harika bir filme benziyor

    YanıtlaSil