1 Eylül 2022 Perşembe

Baba (The Father) film yorumu

Bu filmi açık hava sinemasında izledim ve izlemeden önce konusu hakkında hiçbir fikrim yoktu. Bu durum film izleme deneyimini benim için daha çarpıcı bir hale getirdi. 2020 yapımı film ilk olarak tiyatro oyunu olarak yazılıp oynanmış. Film bu kadar etkileyiciyken tiyatro oyunu olarak izlemek kim bilir nasıl olurdu..


Baş rolde Anthony Hopkins var. Filmde bu ismin yer alması bile insanı heyecanlandırıyor aslında. Afişinde göründüğü gibi ponçik bir film değil. Seksenli yaşlardaki bir alzheimer hastasının, hastalığın ilerleme sürecinde neler yaşadığını tam olarak size deneyimletiyor filmin yönetmeni. Babası bu süreci yaşarken kızı durumu çok iyi yönetiyor. Anthony'nin hastalığını adım adım, gün be gün yaşıyoruz. Çünkü film O'nun bakış açısıyla çekilmiş ve neyin hayal, neyin gerçek olduğu karışıyor. Anthony'nin olmadığı sahnelerde bile bazı hayaller tutarlılık gösterip devam ediyor, oldukça şaşırtıcı bir teknik. Farklı günlerde gerçekleşen olaylar önceki günlerde olan olaylarla da birbirine karışıyor ve kişiler olduğundan farklı rollere bürünüyor. Filmin sonuna kadar kafanızda tutarlı bir senaryo oturtamıyorsunuz, zaten amaçlanan da bu ve Anthony gibi afallıyorsunuz. Film biterken tam olarak ne olduğu kafanızda şekilleniyor.

Altı dalda Oskar adayı olmuş, iki dalda; en iyi erkek oyuncu ve en iyi uyarlama senaryo Akademi ödülü almış film. Merak uyandırdıysa izleyin derim.. 

8 yorum:

  1. İzlemek isterim. Çokkkkk teşekkürler 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  2. güzel bir filme benziyor, önerin için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  3. Konusu ve çekimi kadar oyuncuları da çok başarılı bu filmin. Başka iki oyuncu oynasaydı bu kadar iyi olur muydu emin değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızı için düşünmemiştim bunu ama öyle gerçekten.

      Sil
  4. kaç kere karşıma çıktı digi de dolanırken birtürlü oturup adam gibi izleyemedim ya

    YanıtlaSil