24 Ağustos 2022 Çarşamba

Laal Singh Chaddha film yorumu

 Hint filmleri izleyenler bilir, pek çok Hollywood yapımınını kendilerine uyarlar Hintliler. Bu da onlardan biri, Forrest Gump'ın Hint sinemasına uyarlanmış versiyonu. Aslında taklitlerden hiç hoşlanmam ancak Aamir Khan yapımı olması ilgimi çekti. İzlerken hep akılda Forrest Gump filmindeki olay örgüsü sırası oluyor, tam düşündüğünüz sahne düşündüğünüz zamanda karşınıza çıkıyor. 

Elbette bu durum sürprizleri bozuyor ancak, iki film arasındaki farklılıkları takip etmek hoşluk yaratıyor. Örneğin burada Laal Singh Chaddha, tesadüf eseri Hindistan tarihindeki önemli olayların içinde buluyor kendini. Ancak bu detaylar Forrest Gump'ta karşılaştığımız kadar fazla değil. Bir farklılıktan daha bahsedeyim, Laal iç çamaşırı işine girerek zengin oluyor. 

Laal çocukluk arkadaşı Rupa'yı gördüğü anda seviyor ve defalarca evlenme teklif ediyor. Rupa ise ünlü ve zengin olma hayalleriyle çeşitli tuzaklara düşüyor. Aslında tam olarak öyle değil ama zengin olunca Laal'in yanına dönmüş gibi oldu, kızdım Rupa'ya :)

Filmde Shah Rukh Khan'ın da sürpriz kısa bir sahnesi var. Bu ara sinemaya giderseniz ve benim gibi hint filmlerini seviyorsanız şans verebilirsiniz. 

Son olarak bir sahneden bahsetmeden geçemeyeceğim, Hint kültüründe de anneler bizdeki gibi korumacı ve çok önemli yere sahipler. İç çamaşırı dikerlerken Laal'in annesi terzilere kahve ikram ediyor ancak oğlunun önüne süt bardağı koyuyor. Komik ve tanıdık geldi :)) Fragmanı aşağıya bıraktım. Sevgiler 💙

12 yorum:

  1. Ilginç bir filme benziyor not alayım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Hint filmlerini severim, samimi geliyor bana. Bu filmi de merak ettim, bir kişi daha yazmıştı blogda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim yazdı acaba merak ettim :)

      Sil
    2. Film Gündemi yazmış, baktım yanlış olmasın diye. :))

      Sil
    3. Teşekkür ederim Duygu, hemen okuyayım :)

      Sil
  3. Hint filmlerini izlemeyi bırakalı baya oldu.En son Aamir'in korsanlı filmini izlemiştim sanırım, hayal kırıklığı olmuştu. Aamir'in bu şekil hollywood uyarlaması filmi baya var, hoş onlardan daha güzel ve samimi de bulmuştum o filmleri ama sanırım hint filmleri de eskisi gibi değil artık,kopuşumun sebebi de bu oldu biraz .Forrest Gump'ı izlemedim , aklımda dursun o vakit bu film :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Hint filmleriyle pek aram yok ama Aamir Khan'ı severim. Forrest Gump'ı uyarladığını bilmiyordum, neden duymadım acaba diye düşünürken cevap yazından geldi. Gösterimde olan yeni bir filmmiş. Sinemalardan iyice koptuğum için gösterimdeki filmlerden haberim olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Netflix, Mubi vs olmadığı için sinemayı takip ediyorum :)

      Sil
  5. Aamir Khan filmlerini bir ara çok izlemiştim:)
    bu filmle yeni karşılaştım, önerin için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, şu an vizyonda yeni bir film :)

      Sil