5 Eylül 2022 Pazartesi

Sevgi Duvarı - Can Yücel kitap yorumu

Bazı yazarlara ve kitaplara kişisel tarihimizde o kadar çok rastlıyoruz ki o kitabı veya yazarı okuduk zannediyoruz ama aslında o kitabı elimize hiç almadık. Can Yücel'in kitapları da benim için öyleydi. Bunu fark edince bazı kitaplarını edindim, sanırım Sevgi Duvarı en bilinen kitaplarından.


Kitapta daha önce okuduğum birçok şiiri var, internette rastlayıp okumuştum ve çok beğenmiştim. İlk defa okuduğum şiirlerinin de çoğunu beğendim. Okurken acele etmemek lazım, şiirler sakin kafayla, sindire sindire okununca zevk veriyor. Bazı alıntılar paylaşmak istiyorum, bunları bilinen şiirleri arasından seçmemeye dikkat edeceğim.

* .. Cıvıl cıvıldı gözleri
   Yeni dağılmış bir ilkokul gibi 

* .. Karşıda bir ütücü dükkanı var
   İçeride tıpkı sana benzer bir kız
   Ama nasıl hamarat eline çabuk
  Öyle özene bezene 
  Dünyayı düzeltirmişçesine
  Susuzlara su ekmeksizlere ekmek
  Umutsuzlara umut verirmişçesine
  Zengin çamaşırları ütülüyor

* Sırılsıklam bir gökyüzü çıktı ağlardan
  Masmavi bütün balıkçılar

Tur'la Datça'ya gittiğimde son yıllarını geçirdiği evini ziyaret etmiştik ama içini gezemiyorsunuz. Kapısında bazı fotoğraf ve yazılar vardı, bu bile etkilenmenize yetiyor. İstanbul'daki öğrencilik yıllarımda sağdı, toprağı bol olsun.

12 yorum:

  1. Can Yücel'i hiç okumadım ben de. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Okumadığım bit yazar, kitaplığımı bir gözden geçireyim kitabı var mı...

    YanıtlaSil
  3. Kitaplarını hep görürüm ama bugüne kadar alıp okumadım. Eksik olduğum konulardan biri daha. Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ben de eksiğimi tamamlamaya çalışıyorum :))

      Sil
  4. çok sevdiklerimden, seçtiğin dizeler şahane:)
    geçen yıl tatil dönüşü Datça'ya onun için uğramıştık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Bir kitabını daha okuyacağım bu ara.

      Sil
  5. Can Yücel ismi sosyal medyada o kadar geçiyor ki insanın şiirlerini okudum sanması çok normal. Onun olmayan şiirleri bile ismiyle paylaşıyorlar bazen. Ben de şairin hiçbir kitabını okumayanlardanım. Bir gün mutlaka okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunmalı bence de, keşfedilmemiş şiirlerinden de haberdar olunmalı :)

      Sil
  6. Normalde şiirler pek tarzım değil çok okuyamam ama paylaştığınız kesit çok hoşuma gitti:)

    YanıtlaSil