31 Temmuz 2022 Pazar

Hayalet Gişe, Milo'nun Akıl Almaz Serüveni - Norton Juster kitap yorumu

 Bu kitabın yazarı, 1961 yılında yayınlanan ve artık bir çocuk klasiği sayılan Hayalet Gişe kitabıyla tanınmış. Kitap masalsı ve bir çok absürt detayla bezeli, tıpkı Alice Harikalar Diyarında olduğu gibi. 

Canı çok sıkılan, okulda öğrendikleri ilgisini çekmeyen, evde de nasıl vakit geçireceğini bilemeyen Milo'nun odasına bir gün büyük ve tuhaf görünümlü bir paket bırakılır. Bu bir Turnikeli Hakiki Otoyol Gişesi'dir. Oyuncak otomobiline binerek gişeyle birlikte gelen haritayla kurallar kitabını da yanına alarak jetonu kutuya atıp gişeden geçer ve bambaşka diyarlarda bulur kendini. Burgunluk Diyarı'na gelir önce, burası hiçbirşeyin olmadığı ve hiç bir şeyin değişmediği bir yerdir. Burada Uyuntular'la tanışan Milo yoluna devam ederek Beklentiler Diyarı'na ulaşır, burada yol boyunca kendisine eşlik edecek üzerinde bir çalar saat bulunan köpek Çalar Çomar'la tanışır. Sözcükkent'e geldiklerinde Sayıkent ve Sözcükkentin iki kardeş kral tarafından yönetildiğini öğrenir. Ancak devamlı iki kral arasında arabuluculuk yapan Akıl ve Ahenk adındaki kız kardeşler bir gün sürgüne gönderilir ve iki ülke düşman ve huzursuz yaşamaya mahkum olur. Böylelikle Milo, Çalar Çomar ve Martaval Böceği prensesleri kurtarmak için gökyüzündeki Beyhude Hayaller Diyarı'nı aramaya koyulurlar.

Kitaptan kısa bir alıntı paylaşayım, tarzını anlamaya biraz daha yardımcı olabilir.

-- Kadın, "Ah ne zor, ne zahmetli bir yolculuk! Böyle bir yolculuk için size besin gerek," diyerek Milo'ya özenle sarılıp bağlanmış, kahverengi, minik bir paket uzattı. "Ama sakın unutmayın: bunlar yemeniz için değil, dinlemeniz için, çünkü nasıl yemeklere karşı açlık hissediyorsanız, aynısını seslere karşı da hissedeceksiniz. Gecenin seslerinden, uzaktan gelen tren düdüğüne, yanan kuru yaprak çatırtısından, kızarmış ekmek çıtırtısına, yatak yaylarının gıcırtısından, olmazsa olmaz her çeşit kahkahaya dek hepsi var içinde. Her birinden birazcık koydum, kimsenin olmadığı uzak ve ıssız yerlerde hoşunuza gider diye düşündüm."

Kitap çok hoş, kendiniz veya çocuklarınız için edinebilirsiniz. Tüm aile zevkle okur bence :)

6 yorum:

  1. Tatlı bir kitaba benziyor, çocuklar sevecektir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bile yazarın hayal gücünden etkilendim, sanırım çocuklar daha çok sevecektir :)

      Sil
  2. Bu tür kitapları seviyorum:))) Bilmiyordum kitabı, keyifle okunacak bir kitaba benziyor yorumunuzdan anladığım kadarıyla:))) Not aldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür kitapları sevenler için iyi bir seçenek :) keyifli okumalar..

      Sil
  3. İlk defa duydum. Çocuk kitaplarını okumayı seviyorum. Eğer kitabı beğenirsem öğrencilerime de öneriyorum. Not aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil