23 Temmuz 2022 Cumartesi

Güzel Dünya, Neredesin? - Sally Rooney kitap yorumu

Nisan 2022'de ilk basımı yapılmış taze, yepyeni bir kitap. Ancak ilk basımı olmasından kaynaklı diye düşündüğüm hatalar var maalesef. Alice ve Eileen adlı iki arkadaşın hayatları etrafında geçiyor kitap. Farklı yerlerde yaşıyorlar fakat devamlı mektuplaşıyorlar. 

Alice ünlü bir yazar, Eileen ise bir derginin editörlüğünü yapıyor. Küçük bir kasabaya taşınan Alice, Tinder uygulaması aracılığıyla biriyle tanışıyor. Aynı dönemde Eileen'de eski bir arkadaşıyla yakınlaşıyor. Romanın kahramanları otuzlu yaşlarda.

Kitap insan ilişkileri üzerinden ilerliyor. İki kız arkadaşın birbirleriyle ve sevgilileriyle yaşadıkları duygusal iniş çıkışlar, psikolojileri, hissettikleri ve bütün bunların ayrıntılı bir biçimde dile getirilmesi. Bunu okurken başladığım Steinbeck'in romanı üstünlüğünü hissettirdi ama yaz günleri hafif okumalar arayan biri için ideal olabilir. Otuzlu yaşlardakilerin yeni neleri fazladan kafaya taktıklarını anlamaya yardımcı oluyor kitap :) Mektuplarda iki arkadaş bazı konuları felsefi açıdan ele alıyor, bu kısımlarda anlatım karmaşıklaştırılmış ama aslında konu yüzeysel bir şekilde ele alınmış gibi geldi bana. Ancak kitap bir aşk romanından fazlası, okunmayı hakediyor. Tam içeceğinizi yanınıza alıp kanepeye (veya şezlonga) uzanıp okuyup keyif yapılacak cinsten. Sevgiler 💙

8 yorum:

  1. Bu kitabı son zamanlarda birçok kişide gördüm ve merak ediyorum:))) Sizin yorumunuzu da okuyunca alınacaklar listeme ekledim:))) Çok güzel anlatmışsınız, daha çok merak ettim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumumu beğenmenize çok sevindim :)) Keyifli vakit geçirmek için iyi bir kitap :)

      Sil
  2. Kitap kapağı ilgimi çekmedi, konu da çok sade görünüyor. Çerezlik denecek türde kitap okumayı pek tercih etmiyorum. Yine de kitabı öğrenmiş oldum, teşekkürler tanıtım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, arada hafif kitaplar okumayı seviyorum ben :)

      Sil
  3. Yazar son dönemlerde çok popüler. Ben henüz kendisini okumadım. Bütün kitap mektup şeklinde mi yazılmış?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ilk romanının adı Normal İnsanlar, o da ünlü. Tüm kitap mektup şeklinde değil, olay akışı var, arada mektuplar var.

      Sil
  4. kitabın ismi çok hoş, merak ettim:)

    YanıtlaSil