19 Temmuz 2022 Salı

Çikolatalı Muffin

 Bu günlerde canım acayip çikolata istiyor. Uzun bir süredir yemiyordum ondan sanırım. Annem de çok seviyor, aldığımız kare çikolatalar en fazla iki gün dayanıyor. Hatta canım çok sarelle de istiyor ama fazla çikolata bana dokunuyor. Bu tarifi görünce yapayım belki biraz çikolataya doyarız diye düşündüm. İki gündür evde tadilat var, dışarıya da çıkamıyorum. Komşuya ve ustalara da ikram ettik. Komşuya ilk tepsiden verdik, muffinler kalıptan düzgün çıktı ama ikinci seferde kalıpta soğuyunca paramparça çıkarabildim. Ustalara kalpli olmaması iyi oldu aslında :))


Üstü için kullandığım süsler Dr. Oetker'in, fırında erimediler çok sevindim. Kek süslemek için illa kremalı olması gerekmiyormuş. En başta muffinleri kağıtta yapmayı planladıysam da muffin kalıbının paslandığını görünce bir zamanlar Mudo'dan aldığım bu silikon kalıplar imdadıma yetişti. Uzun süredir yapmamıştım ve kalıbın paslanmasına üzüldüm çünkü iki tane küçük kağıtlar için bir tane de büyük kağıtlar için olan muffin kalıplarımız binbir zahmetle Kanada'dan gelmişti. Keklerin içinde bol kakao var, lezzetli oldu. Tarife BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sally Rooney'in Neredesin Güzel Dünya romanını okuyorum şu an, elime aldığımda hızla ilerliyor ama sıcak havalarda okumak zor geliyor bazen. Bol soğuk sütlü kahve yapıp alayım elime en iyisi :) Sevgiler 💙

4 yorum:

  1. Çikolatayı ben de çok severim ve dayanamam:))) İçinde çikolata olan her şey benim için ayrı güzeldir:))) Fotoğrafa bakınca hemen oradan alıp yemek istedim, çok güzel görünüyorlar, elinize sağlık:))) Kek çok fazla yaparım ama muffin denemedim, tarife bakacağım birazdan:)))) Çikolatasız bir hayat düşünemiyorum, mutluluk veriyor:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bir süre yemeyince saldırmış gibi oldum ben de çikolataya :)))

      Sil
  2. Ellerine sağlık. Çikolatalı her şey lezzetlidir :-)

    YanıtlaSil