23 Şubat 2022 Çarşamba

Yüzen Şehir | Jules Verne kitap yorumu

 Yine kütüphaneden bir kitap alıp okudum. Jules Verne'in olduğu için seveceğime emindim. Romanı yazmadan önce bir çok bilim kitabı karıştırdığı belli. Yazarın bu yönünü seviyorum, anlatım tarzı da bana huzur veriyor, dengeli bir kalemi var. Yaşadığı yılların benimkiyle kesişmesini isterdim, daha yakından tanıma fırsatı bulurdum, sosyal medyadan takip ederdim ne güzel :))


Kitabın başlığında bahsedilen Yüzen Şehir aslında Great Eastern adında okyanuslar arası seyahat eden büyük bir yolcu gemisi, bana Titanic'i anımsattı. Olaylar bu gemiye turistik gezi amaçlı binen bir adamın diliyle anlatılıyor. Gemide daha önceden tanıdığı bir yüzbaşı ile karşılaşıyor ayrıca bir doktorla tanışıp yakın ahbaplık ediyor. Doktor çok komik bir kişilik, bu geminin tüm seferlerine katılmış ve tek dileği bir deniz kazası geçirmek. Sürekli hayra yorulmayacak, felaket tellallığı yapan sözler sarf ediyor. Yüzbaşı ise sevdiği kadınla evlenememiş, dalgın bir karakter. Kitabın ilerleyen sayfalarında sevdiği kadının da kocasıyla bu gemide seyahat ettiğini öğreniyoruz. Ancak babasının zorla evlendirdiği adam kötü bir insandır ve kadının akıl sağlığı bozulmuştur.

Biraz da alıntı paylaşayım: 

"Dalga serpintilerinden yayılan iç gıcıklayıcı kokuyu içimize çekerken, yansıyan ışınların oluşturduğu küçük gökkuşakları köpüklerin arasında oynaşıyordu... Deniz eriyerek sıvı haline gelmiş bir zümrüt kütlesini andırıyordu. Pamuksu bir görünüm sergileyen ve göz alabildiğince uzanan dümen suyu az ileride pervanenin ve çarkların süt beyazı köpüklerine karışıyordu. Üzerinde hızla değişen canlı resimler oluşan bu beyazlık, bana İngiltere'den bu mavi fon üzerine bırakılmış uçsuz bucaksız bir tül gibi görünüyordu. Beyaz kanatları siyah fistolarla süslenmiş martılar üzerimizde uçuşurken, parlayan tüyleri yansımalarla aydınlanıyordu."

Biraz durağan başlayan kitabın ilerleyen sayfalarında aksiyon ve heyecan artıyor. Kitabın sonlarına doğru Niagara şelaleleri ile ilgili çok detaylı bilgi veriliyor, adeta kitabın içinde bir gezi yazısı okur gibi hissettim. Beğendiğim bir kitap oldu, tavsiyemdir.

10 yorum:

  1. Güzel bir tanıtım olmuş, gemiye bir şey oldu mu merak ettim. :) Yazarı pek okumadım, fırsat olursa bir iki kitabını okumaya çalışırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Gemiye birşey olmadı :))

      Sil
  2. Ben de sonunun Titanik'e benzeyip benzemediğini merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaylar Titanik'teki gibi gelişmiyor, sadece geminin niteliği benziyor. Mutlu son la biten bir kitap :)

      Sil
  3. Bilgiler icermesi daha da ilgimi cekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o kısımları okumak bana da zevk veriyor:)

      Sil
  4. Jules Verne'nin müthiş hayal gücü tüm kitaplarının ilgi çekici olmasını sağlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bilim, gezi ve macerayı hayal gücüyle çok iyi harmanlıyor :)

      Sil
  5. Alıntı çok güzel. Harika tasvirler var. Eminim kitabın geneline yayılmıştır bu tarz betimlemeler. Teşekkür ederiz bu güzel paylaşım için sevgili Işın. Sevgiler selamlar 🤗🤚

    YanıtlaSil
  6. Pastadan gözlerimi alamadığım için kitaba odaklanamadım :-))

    YanıtlaSil