4 Şubat 2022 Cuma

Ocak ayı özeti

Bu ay da geleneği bozmayarak benim için geçen ay neler öne çıkmış bakalım :))

Seviyorum

Bu ay hiç izlemediğim kadar film izledim sanırım. Bir de dizi izliyorum ki normalde çok zor... Serenay Sarıkaya ve Ozan Güven'in Çi dizisini izliyorum. Fi'nin bir kısmını daha önce izlemiştim, aradan zaman geçince Çi'ye sıçrayış yaptım :)

Yiyorum

Geçen ay meyveli pasta yaptım değişik olarak ve çok güzel oldu. Tarifi Aysel'in Mutfağı blogundan aldım, keki ve muhallebisi için aynen uyguladım tarifi. Meyve sosu yerine evdeki meyvelerle süsledim sadece üzerini, çok beğendim hatta bir arkadaşımın doğum gününü bile kutladık bu pastayla, tavsiye ederim. Tarif: Muhallebili meyveli pasta 

Bir de Sultan Lokumu diye bir tatlı yaptım Dr. Oetker'in hazır karışımı ile, merak edip denedim. Tarifi üzerinde, içine portakal kabuğu rendesi ekleyip öyle de pişirebilirsiniz, muhallebinin koyu kıvamını elde edip Hindistan cevizi ile yuvarlıyorsunuz. Çok ahım şahım değil ama değişik bir lezzet arıyorsanız deneyin derim.


İçiyorum

Geçen ay en önemli içeceğim Dalgona kahve oldu. Çok önceden komşumuz yapıp bize de ikram ederdi. Aklıma geldi, nasıl canım istiyor :D Tarifi birçok yerde var. Benim ideal ölçüm için bir bardak için 1 tatlı kaşığı nescafe gold, 1 t. kaşığı şeker ve 1 t. kaşığı sıcak suyu köpürene kadar karıştırıyorsunuz. Ben köpük kıvamını elde edemiyorum, küçük bir mikser daha iyi iş görür, elle uzun süre karıştırmak gerekiyor ama köpürmeden de iyi bir tat elde ediyorsunuz. Üzerine sıcak süt ekleyip karıştırın, bu ara vazgeçilmezim oldu. 

Bir de çaya bazen çubuk tarçın ve karanfil atıp demliyorum bu ara, onu da çok seviyorum.

Hissediyorum

Bulaşık yıkarken, yemek yaparken veya puzzle la filan uğraşırken dizi izlemenin daha keyifli olduğunu. Tek başına dizi izlemek beni geriyor :) 

Yapıyorum


Puzzle yapıyorum iki akşamdır. Sanırım kitap okumak biraz fazla geldi, değişiklik istedim. Önce eski yaptığım bir puzzle ı tekrar yaptım sonra yeni bir tane daha aldım. Önceden yaptıklarımı  yapıştırıyordum, şimdi daha sonra tekrar yapmak üzere bozuyorum :)


Hayal ediyorum

Bu ara yoğun iş temposuna girdiğimi hayal ediyorum, durgunluktan sıkıldım biraz.

İzliyorum

Bahsettiğim gibi dizi  ve takip ettiğim Youtube kanallarını izliyorum, bazen önerilen konserleri açıp dinliyorum. Hiç dinlemediğim sanatçıları keşfetmeye çalışıyorum. Burada Olan Burada Kalır programını kaçırmıyorum, yayınlandıktan kısa bir süre sonra hemen izliyorum, bir de Kafa tv'de Zafer Algöz'ün anılarını anlattığı programları dinliyorum. 

Okuyorum

Bu ara İnka - Güneşin Prensesi kitabına geçiş yaptım, bu sefer kütüphaneye teslim süresinden önce bitiririm diye tahmin ediyorum. Üç kitaplık bir serinin ilk kitabı. Bu sene seri kitaplara ağırlık vereceğim, Seri Kitapları Seri Okuyoruz maratonuna katıldım, sadece o yüzden değil tabi kendiliğinden elim bilmeden seri kitaplara daha çok gidiyor, heyecanlı oluyorlar genellikle, okumak hoşuma gidiyor :)

Blogum geçen ay 7. yaşını doldurdu bununla ilgili de bir yazı yazmayı planlıyorum, bir çekiliş de olabilir, sevgiler 💙

10 yorum:

  1. Yiyecekler çok güzel görünüyor. Puzzle yapmak sabır ister. :) Kitabı merak ettim, ben de düzenli kitap okumaya çalışıyorum bu aralar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Puzzle parçası az olunca bir gecede bitiyor, dünkü 260 parçaydı. Bu şekilde olması daha çok hoşuma gidiyor :) Kitabı yakında yorumlayacağım, yarıyı geçtim..

      Sil
  2. Çok güzel geçirmişsin Ocak ayını...
    Puzzle yapmadım hiç çocukken çok yapmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, kış için iyi bir uğraş puzzle, bence yine yapmalısın :)

      Sil
  3. tebrik ederim 7 yıl dile kolay :)

    dalgano kahveyi anlamadım sütlü neskafe değil mi, yotubdan bakayım bir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sütlü nescafe ama yapılışı farklı o yüzden daha lezzetli oluyor 😊

      Sil
  4. Senin dizi için hissettiğinin aynısını ben Youtube videolarını izlerken hissediyorum. Takip ettiğim, sevdiğim kanallar var. Onların videolarını izliyorum ama öylece oturup izleyince zamanım boşa geçiyormuş gibi geliyor. İllaki başka bir işle de uğraşmam lazım.

    Dalgona kahve bir ara İnstagram'da çok popülerdi ama ben denememiştim. Evde malzemeler var, bir deneyeyim bakalım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene Şule'ciğim, ben çoktandır dışarıda kahve içmiyorum Dalgona sayesinde :)

      Sil
  5. tebrikler nice güzel yılları olsun...
    sultan lokumuna biz kar topları adını verdik kahve yanına güzel oluyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ❤️
      Burada fotoğrafını gördükçe canım istiyor :)

      Sil