7 Ocak 2022 Cuma

Kazı/The Dig (2021) film yorumu

Arkeolojiye meraklı ve arkeolojik kazıların nasıl yapıldığını görmek isteyen hatta kazı yapmayı denemek isteyen biriyseniz, özellikle ilginizi çekebilecek bir film. İngiltere'nin Suffolk bölgesinde geniş bir arazisi ve evi olan bir kadının etrafında geçiyor. Ben İngiltere'de Norfolk bölgesinde üç ay geçirdiğim için ilgiyle izledim filmin geçtiği yeri de. Miss Pretty, arazisinde gömülü kalmış tarihi eser kalıntıları olabileceğini düşündüğü için burada kazı yapılmasını ister, bunun için ününü duyduğu bir kazıcıyı çağırır ve işe başlaması için O'nunla anlaşır. 


Film sakin bir tempoda ilerliyor, aynı gündelik hayatta olduğu gibi, aksiyon yok. Ama yine de merak uyandırıyor, izletiyor. Gerçek olaylardan uyarlanmış bir film, 2. dünya savaşının başlamadan önceki gerginliğini de hissettiriyor. 


Aslında filme dair anlatılacak çok şey var ama izleyecek olanlar için fazla bahsetmemek daha iyi olacak, filmden aldığınız hazzı arttıracak, onun için filmden bir kare daha paylaşıp susuyorum ben :)

9 yorum:

  1. Arkeoloji ilgimi çeker. Film güzele benziyor. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben arkeolojiyi seviyorum. O yüzden güzel bir film gibi geldi bana. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  3. Netflix'te tanıtımlarını görmüştüm ama ilgimi çekmemişti. Sen beğendiysen aklıma yazıyorum. Zaman bulabilirsem izlemek isterim.

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir tavsiye. Arkeolojik bilgileri önemserim. İzlemek isterim. Çok teşekkürler sevgili Işın 😊🤚

    YanıtlaSil
  5. konusu bana uyar, teşekkürler yorumun için:)

    YanıtlaSil