16 Ocak 2022 Pazar

İki Kardeş Bir Sevda film yorumu

 Merhabalar, bugün okuduğum bir romanda adı geçen "Küçük bir sevda" adlı filmi aratıp yine bulamayınca ve karşıma bu film çıkınca izleyeyim dedim. Tam bir köy filmi; köylü dertleri, sevinçleri ve zorlukları işlenmiş filmde. Sanki Yaşar Kemal'in romanlarının içindeymiş gibi hissettim. Oyuncuların da bunda etkisi var tabi, film müzikleri de türkülerdi.


Müslüm ve Abdullah kardeşler, hayvancılık yaparak evin geçimini sağlarlar. Ancak bir gün iki hırsız koyunların peşine düşünce büyük kardeş Abdullah, hırsızın birini yaralar. Hırsız, komşu köydeki şifacıya gidip yarasını sardırır. Hemen intikam alamaz ama bu olayı unutmaz. Müslüm bu komşu köyde dolaşırken köyün diğer kadınları ile birlikte çeşme başında çamaşır yıkayan bir kızı görüp çok beğenir. Abisi Abdullah'ın da yolu bu köye düşer, dişini çektirmek için şifacının evine gidince şifacının kızı Bircan'a aşık olur. İkisi de aynı köyden sevdikleri kızı alıp çifte düğün yapmayı hayal etmektedir. Ancak Müslüm beğendiği kızın kim olduğunu öğrenememiştir, ta ki abisi için şifacının evine gidip hayırlı bir iş için ailesiyle gelmek istediklerini söyleyene kadar...


Olayların gelişimi insan hayatında neler olabiliyormuş dedirtiyor. Olaylar abinin istediği yönde gelişirken, filmin sonu şaşırtıyor. Ama en çok köy hayatına dair ortamlar ve insanlar ilgimi çekti. Kızın ve erkeğin aile fertlerinin birbirine bağlılığı içimi ısıttı. Filmi Youtube'da da bulabilirsiniz. Mutlu pazarlar 🍰☕

8 yorum:

  1. Kanal 7' de çıkan filmlerdendi galiba. Yarım yamalak hatırlıyorum izlediğimi. Bazen denk gelirse bu tarz filmler bakıyorum. İnsanın başına her şey gelebiliyor gerçekten. Çok oluyor ama en son şeyi izlemiştim, Adana' ya Bir Kız Geçti Gördün Mü? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Kanal 7'nin sitesinden izledim. Ne güzel tesadüf sana da denk gelmiş :) Diğer filmi hiç duymadım ama fırsat bulursam bakayım :)

      Sil
  2. Eğer izlemediyseniz Şerif Sezer-Tarık Akan ikilisinin başrollerde olduğu Deli Deli Olma'ya da bir göz atın derim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duymuştum sanki o filmi ama izlemedim. Fırsat bulunca göz atayım, teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Selam, çok hoş bir blogunuz var takipteyim :). Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp en altta bulunan 'Okuma Listene Ekle' kısmından blogumu takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hemen gidiyorum blogunuza :)

      Sil
  4. İlk defa duydum bu filmi. Eskiden gösterime girmeyen, sadece televizyonlarda gösterilen filmler çekilirdi, artık çekilmiyor. Paralı platformlarda yapılıyor ancak. Atv'de çok TV filmi izlemiştim çocukken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğin gibi kanalda gösterilmek üzere çekilmiş bir film olabilir..

      Sil