24 Mayıs 2021 Pazartesi

Macbeth - William Shakespeare /Kitap yorumu

Merhabalar, bu haftasonu karantina bu kitabı okuyarak geçti, kitap Hamlet kadar olmasa da güzeldi. Shakespeare'in dili insanda bağımlılık yapıyor, hem okurken hem de sonrasında :)


İskoçya kral ordusunun komutanı Macbeth, bir sefer dönüşü büyücü cadılarla karşılaşır ve bu cadılar Macbeth'in geleceği hakkında kehanetlerde bulunurlar. İşin tuhaf tarafı Macbeth kitap boyunca cadıların kehanetlerine göre hayatını şekillendiriyor. Karısı da işleyeceği cinayetlere çanak tutuyor. 

Kitabın başındaki saygılı ve krala bağlı Macbeth, kral olma düşüncesi ve karısının kışkırtmalarıyla adeta bir cellada dönüşüyor. 

Kitabı fazla anlatmadan beğendiğim alıntılara geçeyim. 

* Eğer zamanın tohumlarını seçmek, hangi tanenin büyüyüp hangisinin büyümeyeceğini haber vermek gücündeyseniz, bana da birşeyler söyleyin. Ama bilin ki ben, ne lütuflarınızı dilenir, ne de nefretinizden korkarım.

* Ne olursa olsun, zaman herşeyin ilacıdır, en kötü günü de sona erdirir. 

* Yıldızlar ışığınızı gizleyin! Işık benim o kapkara isteklerimden haberdar olmasın. Göz, elin yapacaklarını görmezden gelsin. Ama ne olursa olsun, gözün bakmaktan korktuğu o iş gerçekleşsin.

* İlahi adalet, içinde zehir sunduğumuz kadehi kendi dudaklarımıza içiriyor. 

* Ama kendi hesabıma ben Tanrı'nın yüce elindeyim bunu bilin. Oradan ihanet dolu kötülüğün gizli amaçlarına savaş açtığımı bildiririm. 

* Ama hepiniz gayet iyi bilirsiniz ki; haddinden fazla kendine güvenme, ölümlülerin baş düşmanıdır.

* Dile getirilmeyen acı, zaten dopdolu olan yüreğe akar, onu parçalanmaya zorlar.

* İnsan zavallı bir kukla ki sahnede salınıp çırpınarak saatini dolduruyor. Sonra bir daha adı duyulmuyor.

Yazının başında da bahsettiğim gibi, Shakespeare okumak zevkli ve ders verici. Kitap tavsiyemdir.

8 yorum:

  1. Kesinlillkle haklisiniz bazi isimleri okumak basli basina büyük zevk

    YanıtlaSil
  2. Alıntılar, Halil Cibran'ın aforizmaları gibi his oluşturdu. Hikaye az, sınırlı ama söylev çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamlı cümleler, sezdirilen dersler... Olabilir, Halil Cibran'ı çağrıştırabilir hiç öyle düşünmemiştim 😊👍🏻❤️

      Sil
  3. Shakespeare candır ya. İnsanı hiç hayal kırıklığına uğratmıyor. Çok iyi değilmiş dediğin kitabı bile ortalamanın üstünde. Her ay yazardan bir kitap okumaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Shakespeare deyince akan sular durur 😁 ben de tüm kitaplarını ediniyorum yavaş yavaş 👍🏻❤️😊

      Sil
  4. Alıntılar çok manidar, Shakespeare okumayı seviyorum:)

    YanıtlaSil