13 Ocak 2021 Çarşamba

Loving Vincent film yorumu

Merhabalar, bu filmin yorumunu bir blogda okuyup izlemeye karar vermiştim. Şu an hangi blogdu hatırlamıyorum, film veya kitap önerilerini not alırken hangi blogda gördüğümü de not alsam çok iyi olacak :)

Çocukluğumdan beri evimizde Van Gogh'un resimlerinin olduğu, baskısı çok kaliteli bir kitap var. Ara ara bu kitabın sayfalarında ressamın hipnoz etkisi yaratan fırça darbelerini incelerdim. Kullandığı parlak renkler ve kendi günlük hayatının içinden yaptığı resimler beni çok etkilerdi. Daha sonraki dönemlerde ise daha bilinçli incelediğim Starry Night (Yıldızlı Gece) isimli resmi favorim olmuştu. Zevklerim devamlı değiştiği için sonrasında çok farklı tarzlarda resim yapan sanatçılar arasından da beğendiğim birçok resim oldu.



Filme gelirsek beni çeken tarafı, Van Gogh'un tablolarında yansıttığı karakterlerin yüzü aşkın ressam tarafından tekrar canlandırılıp film haline getirilmesi oldu. Yukarıda gördüğünüz sahne filmden bir kesit, animasyonun yağlı boya resimlerle yapılmış hali anlayacağınız. Gerçekten çok ilginç ve güzel olmuş. Tek kötü yanı benim için, fırça darbeleri her saniye değiştiği için bir süre sonra midemin bulanmaya başlaması oldu. Yarıdan sonra kötü oldum ama izlemeye değdi yine de.

Film, Vincent'ın ölümünden sonrasını anlatıyor. Ölmeden önce yazdığı son mektubu postacının eline geçiyor, mektup kardeşi Teo'ya yazılmış. Ancak O'da Vincent'ten kısa bir süre sonra hayatını kaybediyor. Böylece mektubu Vincent'a en yakın kişiye ulaştırılması konusunda postacı oğlundan yardım istiyor. Böylelikle oğlu kendini Vincent'ın hayatını soruştururken buluyor...

Ressamla ilgili birçok şey öğrendim, karakterini anladım, hakkında bazı detayları bilmek iyi oldu. Kısacası filmi sevdim. Tavsiye ederim, fragmanını aşağıya bırakıyorum.


Ayrıca tezimin teslim aşamalarındayken stresimi alması iyi oldu :) 

4 yorum:

  1. Benim de çok beğendiğim bir filmdi. Blogumda da yazmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman büyük ihtimalle sizin tavsiyeniz üzerine izledim :)

      Sil
  2. Bu filmi çok merak ediyorum. Bir dönem bloglarda bayağı popülerdi. O zaman ben de izlemek için not almıştım ama henüz kısmet olmadı. Filmin çekilme tarzını çok orijinal buldum. Umarım midem bulanmaz :-)

    YanıtlaSil