24 Mart 2020 Salı

Meyve parçalı muffin

Blogda genellikle gündem dışı yazmaya çalışıyorum, sanırım hepimize gündemden baygınlık geldi. İşin kötüsü evde kaldığım zamanlar yeyip içmeye yoğunlaşıyorum ve midem arsızlaşıyor şu an olduğu gibi; iki kere kahvaltı yaptım, saat 10.30 ve tekrar acıktım. Bu alışkanlığı kırmak için su göndereceğim artık :)

Geçen gün yeni bir ürün denedim, Dr Oetker'in Karışık meyve parçaları. Kuru meyveleri küçük küpler halinde kesip paketlemişler. Pratik ancak kullanacağınız kayısı, incir, üzüm parçacıklarını vaktiniz varsa kendiniz kesip kullanın, bu kadar küçük ve muntazam kesilmez belki ama daha lezzetli olur. Bu parçacıkların bazıları çok sert ve yemesi zordu.


Ürünü hemen bir muffin tarifiyle denedim. Ben resimdekinden daha küçük muffin kağıtları kullandım. Evde kaldığımız şu günlerde bu tarif size bir fikir, alternatif olsun:

MALZEMELER

1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma Tozu
100 g tereyağı (oda sıcaklığında)
3 yemek k. toz şeker
2 yumurta
1 poşet vanilya
1 paket veya doğranmış Karışık Meyve Parçaları
1,5 çay bardağı fındık kırığı

Kalıp:
12 adet küçük kağıt muffin kalıbı

HAZIRLANIŞI

Ön hazırlık:
Kağıt muffin kalıplarını fırın tepsisine sıralayın. Fırını belirtilen dereceye ayarlayıp ısınması için önceden 170 °C açın.

Hamurun hazırlanışı ve pişirme:
Un ve hamur kabartma tozunu karıştırıp bir çırpma kabına eleyin. Üzerine tereyağı, toz şeker, yumurta ve şekerli vanilini ilave edip mikser ile önce düşük, sonra yüksek devirde toplam 2 dakika çırpın. Üzerine meyve parçalarını ve fındıkları ilave edip 1 dakika kaşıkla karıştırın. Hamuru muffin kalıplarına paylaştırın ve pişirin.

Pişirme süresi: Yaklaşık 20-25 dakika

Fırından çıkarıp soğumaya bırakın. Afiyet olsun...

Bu arada market alışverişi yaparken dikkatli olun lütfen. Birçok insanın girip çıktığı, kasada beklerken insanlarla yakın mesafede durmak zorunda kaldığımız bir yer. Ben ince bir kaşkolla ağzımı ve burnumu sarıp giriyorum, kendinize dikkat etmeyi ihmal etmeyin.

8 yorum:

  1. inanılmaz güzel duruyor :) not edelim bu tarifi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapınca görüntüsü görseldeki kadar iyi değil uyarayım, ama lezzetli :)

      Sil
  2. Gündem hepimizi boğdu. Farklı şeyler okumak iyi geliyor. Ben kekte her zaman kakaoyu tercih ederim. Kuru meyveli keki pek sevmiyorum. Ellerine sağlık, tariften yararlananlar olacaktır :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kakao, çikolata bana yasaklandı maalesef. Yine de az da olsa yaptığım pasta kremasına koyabiliyorum :)

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor bunu kaydettim hemen deneyeceğim, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Gündemden uzak şeyler yapmak insanın kafasını dağıtıyor. Benim de kek yapasım vardı, not alıyorum :))

    YanıtlaSil