28 Mart 2020 Cumartesi

Derde deva randevu 2 - Murat Menteş kitap yorumu

Sıradışı bir kitapla karşınızdayım. Murat Menteş, şu anda çoğu hayatta olmayan şair, yazar, düşünür olan isimlerle hayali birer röportaj yapmış kitabında. Bu ünlüler hakkında en ufak ayrıntıyı, söylemlerini kaçırmadan tutarlı bir diyalog oluşturmuş. Kitabın diğer bir güzel tarafı da içindeki çizimler, karakterler Hakan Karataş tarafından canlandırılmış. Yazılar ayrı güzel ama Hakan Karataş'ın çizimlerine hayran kaldım, çok başarılı. Her iki ismi de Instagram'dan takibe aldım.


Derde Deva Randevu'nun ilk kitabı çıktığında Cem Yılmaz Instagram hesabından tanıtımını yapmıştı. Aklımdaydı ama önceliği başka kitaplara vermiştim. Aradan uzun zaman geçtikten sonra kitabın ikincisini D&R'da indirimde gördüm. Beni şaşırtan ilk kitabın indirime girmemesi ve daha az sayfa sayısına sahip olmasına rağmen daha pahallı olmasıydı. Bunun nedenini sorduğumda kitabevinden farklı basım evlerine ait olduğuklarına dair bir yanıt aldım. İkisini de inceledim, ikinci kitapta söyleşi yaptığı yazarları daha çok tanıyor ve seviyordum. Bağımsız yazılar olduğu için bu kitabı tercih ettim.


Kitapta diyalogları bulunan ünlüler:
- Konfüçyüs
- Yunus Emre
- Honore De Balzac
- Ahmet Mithat Efendi
- Artur Conan Doyle
- Halide Edib Adıvar
- Thodor Adorno
- Orhan Kemal
- Atilla İlhan
- Ursula K. Le Guin
- Cemal Süreyya
- Umberto Eco
- Bruce Lee

Sorduğu soruların cevapları arasına -Ve? -Dahası? gibi girizgahlar yapmasaymış daha iyi olurmuş Menteş. Konuklarının dilinden yazdıkları akıcı, rahat okunuyor zaten. Sevdiğim yazarların bilmediğim yönlerini öğrenmek, düşünce ve felsefeleri hakkında daha detaylı bilgiler edinmek güzeldi.

11 yorum:

  1. Ne ilginç bir çalışmaymış.

    YanıtlaSil
  2. Hiç Murat Menteş okumadım çizim olması çok güzelleştirmiş kitabı elimdeki bitince bakabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa Murat Menteş okudum, yine okuyabilirim :)

      Sil
  3. Güzel bir kitaba benziyor. Resimleri ile. Yorumunuz ile de dikkatimi çekti. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz kişisel gelişime yakın yönleri de var :)

      Sil
  4. elinize sağlık ne güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Kitabı görmüştüm ancak içeriğine bakmamıştım . Sayende öğrenmiş oldum ve kitabı okuma listeme alıyorum. İlginçmiş .

    YanıtlaSil
  6. Murat Menteş'i çok severim. Bu kitapları görmüştüm ama içeriklerini bilmiyordum. Eğlenceli kitaplara benziyorlar.

    2.kitabın yorumunu yazdığını görünce içimden ilk kitabı yazmış mıydı, hiç hatırlamıyorum, demiştim. Yanılmamışım. Dediğin gibi kitaplar arasında bir bağ olmadığı için hangisi denk gelirse ondan başlanabilir.

    YanıtlaSil