17 Aralık 2018 Pazartesi

Esrarlı Ada - Jules Verne

Beş-altı ay önce bir arkadaşım Tokat'taki bir köy okuluna yapılması istenen bir kitap bağışı kampanyasını duyurmuştu sosyal medya hesabından. Ben de Tokatlıyım, yardım etmek çok istedim ama elimde çocuk kitabı yoktu. Hemen sahafları dolaşıp 4-5 tane kitap aldım, sonra kitapları gönderecek olan okuma grubumuz dağıldı ve kitaplar elimde kaldı. 

Aslında ben blog yazmaya başlamadan önce tüm Jules Verne ve Jack London kitaplarını okumuştum, tabi o zaman kitap yorumu yazmak gibi bir düşüncem yoktu, nereden aklıma gelsin :) Çok sevdiğim için bu kitabı miniklere aldım, elbet bir gün ihtiyacı olana ulaşacak... Kendime bir hatırlatma olsun diye de bu kitabı, orijinalinin kısaltılmış versiyonunu tekrar okudum.


Savaş tutsağı olarak alıkonulan beş adam bir köpeği de yanlarına alarak cesaretleriyle kaçmayı başarırlar. Bir balonla seyahat edip, kötü hava koşulları yüzünden bir adaya düşerler. Burada kısıtlı imkanlarla kendilerine güzel bir yaşama ortamı yaratırlar. Bu arada yakın bir adada bulunan bir zamanlar suç işleyip sürgün edilen başka bir adamı kurtarıp, aralarına alırlar. Ve bu adada birçok macera yaşarlar. Ben kitabı daha önce okuduğumdan adanın esrarını biliyordum ama size söylemeyeceğim. Tüm Jules Verne kitapları özellikle doğada macera yaşamayı sevenler için hazine değerinde bence. İyi haftalar!

10 yorum:

  1. Oğlumla birlikte Jules Verne'nin Aya Yolculuk kitabını severek okumuştuk. Çocuk kitaplarına aslında yetişkinlerin çok daha fazla ihtiyacı var. Ara ara okumak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jules Verne ülkemizde çocuk kitapları yazarı olarak biliniyor ama tüm kitaplarının tam metin baskıları var, yetişkinler için kitaplar ve benim favorilerim hepsi :)

      Sil
  2. Jules Verne ben de çok severim

    YanıtlaSil
  3. Esrarlı Ada da pek güzeldir...

    YanıtlaSil
  4. Kitap bağışı destek faaliyetiniz için tebrik ederim.Esrarlı ada sürükleyici bir eser...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, kitaplar çocuklara ulaşınca amacına ulaşacak :)

      Sil
  5. Jules Verne' nin kitapları çocukken çok sevdiğim favori kitaplardı.

    YanıtlaSil