4 Eylül 2018 Salı

Zaman Makinesi - H.G. Wells

Eser, 1895 yılında yayınlanan bir bilimkurgu kitabı. Tüm zamanda yolculuk hikayeleri yazılırken esinlenen kitap sanırım, mutlaka bir ya da birkaçını izlemiş veya okumuşsunuzdur. Bence hepsinden daha güzel, anlamlı. Yazar günümüzde dönüşen dünyayı o yıllarda farketmiş ve yeni nesile eleştri olarak yazmış. Kahramanımız 802701 yılına yolculuk ediyor ve pasif, akılsız, sadece hoş vakit geçirmeyi bilen zayıf Eloi halkını anlatıyor. Yani yaşam biçimlerimizin evrildiği yönü sorguluyor.


Ancak insan evriminin tek sonucu, dünyayı miras alan tek tür onlar değildir. Yeraltında yaşayan Marlocklar vardır bir de. İnsanoğlu hangi koşullar altında Eloi veya Marlock olarak evrimleşmiştir? Bu konuyu kitabı okuyacak olanların keşfetmeleri için bırakıyorum. 

Zaman gezgini gelecekten döndükten sonra evinde, sofra başında anlatıyor başından geçenleri, anlatacakları bittiği zaman arkadaşları bunları yaşadığına süpheyle yaklaşıyor ve ...

Kitap oldukça ince, ben kütüphaneden aldım, cep boyutunda 140 sayfa. Tanıtımı bir alıntıyla bitireyim.

"Değişimin ve değişime gereksinimin olmadığı yerde akıl da yoktur."

12 yorum:

  1. Bunu yazdım bir kenara. Okurum bir ara. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Listeye eklendi, okuyacağım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Kitaplığımda Türkçesi var. Onu okumadan önce ingilizcesini okudum. Oldukça hoşuma gitti. Aradan biraz zaman geçince Türkçesini de okuyacağım.

    YanıtlaSil
  4. Büyük bir beklenti ile okuduğum içindir belki; bu kitaptan aradığımı bulamadım. Kitap tanıtım yazısı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir yerde olmadığı şekilde ele almış zaman yolculuğunu, benim o yönü hoşuma gitti :)

      Sil
  5. Ben bu kitabı sevdim mi sevmedim mi bilemedim ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilimkurgu olması bana çekici gelme sebeplerinden :)

      Sil
  6. Okuyalı yıllar oldu. Yeniden okumak isterim:)

    YanıtlaSil