3 Haziran 2017 Cumartesi

Hıfzı Topuz'un Eski Dostlar kitabı

Hıfzı Topuz bu kitabında yaşadığı dönemde tanığı yazar arkadaşlarıyla olan anılarını yazmış. Bu arkadaşlarının hayatlarındaki ayrıntıları da araştırmış sanıyorum. Anılarla başlayan kitap, hepimizin tanıdığı Sabahattin Ali, Yaşar Kemal ve Abidin Dino gibi yazarların aile üyeleri ve hayatlarından kesitlerle devam ediyor. Ben daha kitabın başlarındayım ve buraya yazabileceğim başka konular var ama bu kitaptan bahsetmek istedim, sıcak sıcak okurken... Daha önce Hıfzı Topuz'un Çamlıcanın Üç Gülü adlı kitabına başlamış ama bitirememiştim. Bu kitabı yarıda bırakacağamı sanmıyorum, güzel bir dili var ve akıcı. Ayrıca tanıdığım yazarlardan bahsetmesi merak uyandırıcı...


Fotoğraftan da anlaşılacağı üzere kütüphaneden aldığım bir kitap. Dün 3 kitap birden aldım aslında; bunun dışında Atilla İlhan'dan Bıçağın Ucu ve Yaşar Kemal'in Çakırcali Efe kitabı. Okudukça yorumlarımı sizinle paylaşacağım.

Sabahattin Ali'nin zorluklarla dolu yaşamını duymuşsunuzdur belki. Bize şiir dinletilerinden birinde anlatmışlardı, bu zorluklar sonrasında da öldürülmüş. Önce Türkçülük ve Turancılığın şiddetli savunucusuyken Almanya'da yaşadığı bir dönemde Marksist ve Leninist kitaplar okuyarak solun sesi olmuş. 1946 yılı sonlarında Aziz Nesin'le birlikte bir dergi çıkarmaya başlamışlar, fazla bahsetmeyeyim ayrıntılar kitapta :)

Bu dergide bir yazısından alıntı var. Cumhuriyetin ilk yılları, CHP'nin iktidarda olduğu dönemi eleştiriyor...

İşte o zaman bile durum pek iç açıcı değilken ve bu dönem bile eleştiriliyorken... Bende Sabahattin Ali okuma isteği uyandı diyebilirim. Siz hiç okudunuz mu, sanırım Kürk Mantolu Madonna'yı okuyan vardır? 

Haftasonunuz bu güzel havada, masmavi göğün altında, mutlu ve coşkulu geçsin! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder