18 Kasım 2016 Cuma

Kazananın Laneti - Marie Rutkoski

Merhabalar, sanırım yazı yazmayalı bayağı oldu. Yazmayı çok özlüyorum, o yüzden yeni bir konu çıksa yazmak için fırsatı kaçırmıyorum emin olabilirsiniz. Bir blog yazısında tavsiye olarak görüp kitap fuarından aldığım bir kitap Kazananın Laneti. Genç yetişkin romanı ama her yaşa hitap edebilecek kalitede. Ben kafamı boşaltacak birazcık olsun hafif kitapları seviyorum. Kitap su gibi akıyor, kendimi kitabın geçtiği zaman ve mekanda yaşarken buluyorum. Kitapta olaylar nasıl gelişiyorsa psikolojim de o sayfalarda değişiyor. Yaşadığım zamandan kopuyorum yani. En azından bu kitabın bunu başardığını söyleyebilirim.


Kitapta zaman ve mekan tamamen soyut olarak kurgulanmış. Krallıkla yönetilen, keskin ve sert kuralları olan bir toplum Valoryalılar, Herraniler üzerinde üstünlük kurmuş ve onları köle olarak çalıştırıyorlar. Askeri güç ön planda. Kestel, bir generalin kızı ve babası asker olmak veya evlenmek arasında bir seçim yapmasını istiyor. Oysa aşk Kestel'in, bir müzayedede satın aldığı Herrani bir köle ile arasında gelişiyor. Tahmin edileceği gibi iki toplum arasındaki düşmanlık üst düzeyde...

Son olarak söyleyebileceğim daha sonra Herranilerin ayaklanıp yönetime el koymaya çalıştıkları. Sonu ne olacak, iki genç biraraya gelebilecekler mi, Herraniler amaçlarına ulaşabilecekler mi? Henüz ben de bilmiyorum, kitabı okumayı düşünenler için bilinmemesi ve buraya yazılmaması daha iyi ;)

Yukarıdaki fotoğraf kitabın bir kısmını okuduğum cafeden. Akşamüzeri bir tek rakı canım çekmiş, yanında ufak bir parça beyaz peynirle içmiştim. Sonra da bu kedi masamda kalan peynir kırıntılarını koklayıp yaladı. Bu şekilde bir misafir ağırlayıp masadan kalktım anlayacağınız :) Mutlu günler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder