17 Ocak 2016 Pazar

Bugünlerde Okuduğum Kitaplar


İşte son zamanlarda okuduğum kitaplar bu 3'ü. Halim Yazıcı'nın Küçük Taşlar İklimi imzalatılmış şiir kitabım, önce ondan alıntılara yer vereceğim...

masalın

yağmur dedi bana
onların yalancısıyım

ıslak kirpikleri
kuşların

soğuktan titrerken
sabah güneşleri

ipekten müziği
dinlerdi çocuklar

ağaçların
gülhatmilerin

gökyüzü ve
yeryüzü ellerinin

sokak kedileri
dedi bana

ne zaman kanatlansa
yeniden dağlar

elleri arkasında
peşimden koşar

bütün seslerin
masallar dedi bana
uyurken kurtlar kuşlar

seslenir oldu
hayallerim

çıtınız çıkmadı
çocuklar ölürken

yıldırımlar
çarpmasına rağmen

kalbime
yıldırımlar.

gitsem...

gitsem sardunyalara
günaydın öpücüğü versem
bir balığa

şiirime sus işareti
versem de
alıp gitsem aklımı

gelmesem kendimden
ağzında dursam
yanardağın

değse dudakları şiirime
yanan omzun
başımda kül

sokak araları püsküllü bela
olsa başına
ömrümün

ne sen farkına varsan bunların
ne de göğüsleri
kumruların

kimseden habersiz
kimseciklerden

masal olup gitsem

annem farkına varsa
eski evimizin

merdivenlerinde
uçan sularda

yıkansam yine

incir ve erik ağaçlarının
kokusu sinse

kokusuna
arkadaşlarımın

sinemaya giderken
tahta sokaklarda

elimden düşse
günaydın kuşum

bunu biliyordum
desen

ölürken koynumda.

Şiir okurken böyle. Bir mısra anlıyorsunuz sonra bir kopukluk, sonra başka bir mısrayı anlıyorsunuz, ardındaki mısrayı anlamayabiliyorsunuz. Her şair böyle değil ama bu şekilde yazan çok. Ben herşeyini anladığım şiirleri daha çok seviyorum. Ökkeş Öztürk'ü daha çok beğendiğimi söyleyeyim, ne dediğini tamamen anlayabildiğim için. İmgeleme ve sezdirme tarzı hoşuma gitmiyor.

Halim Yazıcı İzmir'li bir şair, orada yaşıyor. Bir haftasonu şehrimize gelip söyleşi yaptı bizlerle ve kitaplarını imzaladı. Söyleşisi çok keyifliydi, ona diyecek bir sözüm yok. 

Bir sonraki yazımda diğer kitaba geçelim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder