17 Haziran 2015 Çarşamba

One Fine Day

Dün çok güzel bir gün geçirdim. İşleri pazartesi günü yoğun bir şekilde yoluna koyduktan ve akşamında uzun ve derin bir uyku çektikten sonra, ertesi gün benim için inanılmaz güzel geçti. Öncelikle sabah balkonumda Japon Gülümün tekrar açtığını farkettim :) Çok sevdiğim bir çiçek, çocukluğumun geçtiği, bahçesinde bol bol oynadığım bir lokalde bulunduğu için de özel ve nostaljik benim için... Öğlen annemin lezzetli yemekleri ve benim enfes salatam mideye indirildikten sonra, bana değerli bilgiler veren kitabıma gömüldüm. Öğleden sonra hurma ve böğürtlen şarabı keyfi yaptım. Ve ardından arkadaşım arayıp akşamüstü bana gelmek istediğini söyleyince hazırlıklar başladı. Japon Gülüm içerideki katmerli Petunyamla birlikte iç mekan dekorunun bir parçası haline getirildi ve ne zamandır denemek istediğim, bir İtalyan tatlısı olan Panna Cotta yapıldı. Panna Cotta sütlü bir tatlı, özellikle de bol kremalı. O kadar aceleyle yapıp donması için uğraş verdim ki, o telaşta fotoğrafını çekmek aklıma bile gelmedi. Ama buraya size tarifi aldığım sitenin adresini vereceğim tabiiki :) Çok lezzetli oldu ama yaptıktan bir saat kadar sonra arkadaşım geldiği için tam donmadı maalesef. Olabildiğince donması için tatlı derin dondurucuyla dolap arasında gitti, geldi. Tarifle yapılan miktar tam iki kaselik, bu bilgiyi de verdikten sonra başka bir bloggerdan alınan tarife geçebiliriz:


Ben aktara gidecek zaman bulamadığımdan, toz jelatin yerine muzlu jöle kullandım, üzerine de muz parçaları koyup servis yaptım. Benim gibi yapacak olursanız, şeker miktarını biraz azaltın, çünkü jöle de şekerli... Yoksa benim yaptığım gibi tatlıyı hazırlarken içine biraz da limon sıkmak zorunda kalırsınız :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder