22 Haziran 2015 Pazartesi

Hayalini mi yapıyorsun, senden beklenileni mi?


Oğuz Veli Yavaş'ın bloguyla yeni tanıştım ve güzel bir yazısına denk geldim. Zaman zaman kendimizi yokladığımız sorudur, istediğim işi mi yapıyorum, yoksa başkaların beklentileri doğrultusunda mı yaşıyorum? Bunun cevabı her zaman hayalimdeki işi olmalıdır, hayat istemediğimiz şeylere kendimizi zorlamak için kısa. Bırakın kendinizi hayatın temposuna, kaderinizin akışına... Ama pasif bir şekilde değil, aktif olarak hayal ettiğiniz işin içinde olun, bu zevki kimsenin sizden çalmasına izin vermeyin. Azla yetinmek zorunda değilsiniz. İç sesinizi dinleyin başkalarını dinlemektense... Benim vereceğim tavsiyeler kısaca bunlar. Oğuz Veli Yavaş'ın yazısından da iş hayatında başarıyı yakalamak ile ilgili kısa bir alıntı yapalım: 

  • Kendinize karşı dürüst davranın.
  • Her zaman araştırın, okuyun ve not tutun.
  • Hayalinize ulaşma imkanınız binde bir bile olsa o biri kovalamaya başlayın. Gerisi gelecektir.
  • Ekibinizi doğru seçin! Sonra başınız ağrımasın.
  • Gerektiğinde ara verin, zorlamayın.
  • Para kazanmak için değil, sevdiğiniz için bir işi yapın. Sonra para kazanın.
  • Belirlediğiniz büyük hayalleri, ufak miktarlar için satmayın.
  • Size manevi olarak destek olacak, tökezlediğinizde yol gösterecek birilerini bulun.
  • Tek başınıza değil, takımız ile ilerleyin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder