23 Nisan 2023 Pazar

Afacan beşler - Enid Blyton çocuk kitabı yorumu

 Çocukluk favori kitaplarımdan biri. Bu da seri kitaplardan, hatırladığım kadarıyla her macerada farklı çocuklardan oluşan beşli bir grup mevcut. Kitabı sahaftan aldım, artık baskısı yapılmıyormuş bu yazarın kitaplarının. 


Kitapta çocukların isimleri Türkçe'leştirilmiş. Üç kardeş anne ve babasıyla deniz kenarında evleri olan amcalarının evine tatile gelirler. Çocukların anne ve babası birlikte zaman geçirmek istemektedir ve amcalarına pansiyon ücreti ödeyerek çocukları bu evde misafir etmek üzere amca ve yengesine bırakırlar. Bir de kuzenleri vardır ancak biraz yabani bir çocuktur. Amcası bilim adamıdır ve yazdığı kitaplarla evi geçindirmeye çalışmaktadır. Fazla para kazanamadığı ve devamlı çalıştığı için sinirli bir yapısı vardır. 

Deniz kenarındaki bu ev yengesine miras kalmıştır ayrıca Kepçe adlı küçük bir ada da aileye aittir. Çocuklar, kuzenleri ve köpeği bu adayı ziyaret edip sıradışı bir maceraya atılırlar. 

Kitabı otobüs seyahati yaparken okudum ve zaman nasıl geçti anlamadım. Hafif bir kitap bu gibi durumlar için kurtarıcı oluyor :) İlkokulda çok okuduğum bu yazarın kitaplarını bulursanız kaçırmayın bence. Bayramınız kutlu olsun 🌺

5 yorum:

  1. Eski güzel günleri hatırlatan mücevher değerinde kitaplar bana göre ;))

    YanıtlaSil
  2. ay bu yazardan çok okuduum annemlerin kitiphanesindeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine sahafları gezeceğim, umarım başka kitaplarını da bulurum :)

      Sil
  3. Bu yazarın birkaç kitabını okumuştum, çok tatlı gerçekten, paylaştığınız için teşekkür ederiz, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil