4 Kasım 2018 Pazar

Yakut Kırmızı - Kerstin Gier kitap yorumu

Bu kitap bloggerların büyük bir kısmı tarafında okunup yorumlandı, ben de bu tanıtımların etkisinde kalarak bu seriye başladım. İyi ki ama iyi ki... iyi ki... :)))) Kitaba bayıldım!


Aşk tüm zamanların içinden geçer serisi kitapları sırasıyla;
1. Yakut kırmızı
2. Safir mavi
3. Zümrüt yeşil

Ben seri kitapları ardarda okumadığım için Safir Mavi'ye başlamadan araya başka kitaplar girecek ama sanırım yine de seriyi bitirmem uzun sürmeyecek.

Kitap belki biraz Harry Potter'la kıyaslanabilir. Daha az büyü içermekle birlikte farklı bir gen taşıyan sayılı insanların zamanda yolculuk yapması mümkün. Felsefe taşının burada da bahsi geçiyor ve hayaletler, vizyon görme gibi kehanetler de var kitapta. Ayrıca baş kahramanımız Gwendolyn'in okul maceralarını da okuyoruz. Fakat bir tekrar gibi değil kesinlikle; konu, olaylar apayrı. Bu kitabın başka türlü bir çekiciliği var.

Gwendolyn sıradışı bir aileye sahip ve büyük bir evde, herkesin ayrı bir telden çaldığı akrabalarıyla yaşıyor. Yani kendisinde sıradışı bir gen olduğunu okuyup öğrenmeden önce de eğlenceli başlıyor kitap, daha sonra farklı zamanlara sıçrama yaptığı bölümler geliyor; 1700'lü yıllar, Rokoko dönemi, çok sıradışı kostümlerle farklı deneyimler yaşıyor üstelik kendisinden etkilendiği bir gençle! Ayrıca bu yeteneğine yabancı olduğu için, oldukça da şaşkın bir vaziyette, kendisini bir anda olayların içinde buluyor.

Eğlenceli bir genç yetişkin romanıyla kafanızı dağıtmak, hoş vakit geçirmek isterseniz tereddütsüz alın okuyun derim.

9 yorum:

  1. Kitabın ismi ilgi çekici görünüyor. iyi okumalar... :)

    YanıtlaSil
  2. Serinin 2 tane filmi çıktı belki son kitabinki de çıkmıştır bilmiyorum. Filmler güzeldi. Kitap daha iyidir ama. Maalesef pegasus yayinlari çok pahali olduğu için öğrenci halimle pegasustan kitap alamıyorum . Bu seriyi ilk çıktığından beri okumak istedim ama maalesef yayinevi yüzünden birçok güzel kitaptan mahrum kaliyorum. Konuyu saptirmayim size iyi okumalar dilerim :)
    Serinin diğer kitaplarini yorumlamanizi da bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmlerini bilmiyordum, ben de izleyeyim. Şu an ablamla olmasam ve kitabı O'na bırakmayacak olsam kesinlikle gönderirdim sana. Sevgiler

      Sil
  3. En çok ilk kitabı sevmiştim ama tüm seri aşırı hızlı okunabiliyor :))

    YanıtlaSil
  4. Listeme aldım. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Kitap tanıtımı ve tavsiyesi için teşekkürler, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil