23 Mayıs 2018 Çarşamba

Film yorumu: Prenses Kaguya Masalı

Merhabalar :) Bu filmi, cumartesi sabahı bir arkadaşımla benim büroda birlikte kahvaltı yaptıktan sonra izledik. Bu arada, dikkat ettiyseniz bloğumun adı değişti, sebebi Yeni Yazı adında başka bir blog ve dergi olması, benim bu adı koyarken bu durumdan haberim yoktu. Google da kendi bloğumun adını yazdıktan sonra gelen sonucu gördükten sonra, çok kısa bir süre içerisinde adını değiştirdim. Yani çok düşünmedim üzerinde ama umarım beğenmişsinizdir :)


Trt 1 radyo kanalında sinema üzerine bir program yayınlanıyormuş, burada her hafta değerli bir film tanıtılıyormuş. Son programın kaydını da arkadaşım telefonuna kaydetmiş, filmin tanıtımını dinledik önce kahvaltı masasında. Isao Takahata tarafından yönetilen bir Japon çizgi animasyon filmi ve 8 yılda büyük emek harcanarak çekilmiş. Sahnelerin her biri ayrı bir suluboya şaheseri. Yanlız film çok uzun 2 saat 15 dk ve başlarında biraz sıkılıyor gibi oluyorsunuz. Belki de bu tarz bir filmin içine girmeniz için bir süre geçmesi gerekiyor. Filmi anlatarak tadını kaçırmak istemiyorum çünkü izlenmesi gereken bir film. Çocukluğunu taşrada geçirip gençliğinde şehire yerleşen kişiler kızın yaşamında kendilerinden bir parça bulacaklardır. Kızın çok mutlu geçen çocukluk günlerinden sonra şehir hayatı içerisinde ve büyüdükçe artan mutsuzluğu yürek burkuyor. Daha sonra kızın hayal dünyası ve rüyalarda mutlu olması (ki ben bu sahnelerde ağladım biraz) derken  dünyaya geldiği gibi büyülü bir şekilde ait olduğu yere geri dönmesi.

Beyazperde.com dan filmin özetini de yazayım buraya, ben spoiler vermeyeyim diye pek birşey anlatamadım :)

Isao Takahata yaşlı bir çiftin ormanda buldukları sihirli bir bebeği büyütme macerasını, masalsı ve şiirsel bir dille beyazperdeye taşıyor!

Bir gün, yaşlı bir oduncu ve onun karısı tarafından bir bambu ağacının parıldayan sapında bulunan avuç içi büyüklüğündeki gizemli küçük kız, hızla büyüyerek, güzeller güzeli bir kadına dönüşür. Kendisiyle karşılaşan her insan bu esrarengiz kızdan etkilenir. Prensler bu gizemli prenses ile evlenebilmek için sıraya girer. Fakat Kaguya'nın aradığı çok daha kozmik bir aşktır.

Studio Ghibli’nin kurucularından da biri olan Takahata’nın 1999 tarihli Komşularım Yamadalar’dan beri yönetmiş olduğu ilk film olan Prenses Kaguya Masalı Ghibli usulü epik öyküleri özleyenler için duygusal bir şölen vadediyor. Her karesinden ruh fışkıran el yapımı suluboya çizimleri ile sinemaseverlerin gözüne de hitap eden film, eski bir Japon efsanesinden esinlenerek perdeye aktarılmış.

İlgilenenler için filmin fragmanını da aşağıya bırakıyorum. İyi seyirler, mutlu günler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder